Pure Air Genius PU3080 Luchtreiniger
Voor een gezonde lucht in huis!
- LUCHTREINIGER HUIS: Tot 100% van de allergenen en fijne deeltjes worden gefilterd
- LUCHTREINIGER MET 4 FILTRATIEGEHALTES: Pre-filter (haar en stof); Actief koolstoffilter (rook, geuren en VOS); Allergy+ filter (fijne deeltjes, pollen, dierallergenen, huisstofmijten, schimmels, bacteriën en virussen); en NanoCaptur+ filter (formaldehyde)
- BIJZONDER SNELLE LUCHTREINIGER: Luchtzuivering in slechts 4 minuten*, dankzij een hoge Clean Air Delivery Rate (CADR) van 350 m3/h - SLIM: Detecteert automatisch schadelijke stoffen, past de filtratiesnelheid aan en vernietigt ze - MILIEUVRIENDELIJK: Op minimumsnelheid verbruikt Pure Air Genius niet meer energie dan een LED-lamp - UITERST STIL: Onhoorbaar voor het menselijke oor met slechts 31d(b)a op minimumsnelheid, voor een ongestoord gebruik op elk moment
- GEKOPPELD: Dankzij de gebruiksvriendelijke app en WiFi-connectiviteit kunt u uw luchtreiniger eenvoudig gebruiken en de binnen- en buitenluchtkwaliteit in één oogopslag aflezen
- INFORMATIEF: Met de real time Plume Labs luchtkwaliteitsverslagen, inclusief pollen rapport voor eigen stad, kunt u voortaan vooraf inplannen en uw risico op allergische reacties beperken *Berekend voor een ruimte van 10 m² Meer bekijken
Verzonden door Rowenta Accessoires - Levering binnen 3 tot 5 dagen. (Gratis voor bestellingen van meer dan €30). Gratis retourneren.
-
330,00 € Adviesprijs*399,00 €
Verzonden door Rowenta Shop.


Rowenta Pure Air Genius luchtreiniger: Rustig ademhalen!
Technische specificaties / vergelijking
TECHNOLOGIE | ||||
Type producten | ||||
Type producten | Luchtzuiveraar | Luchtzuiveraar | Luchtzuiveraar | Luchtzuiveraar |
Type technologie | ||||
Type technologie | Filtering | Filtering | Filtering | Filtering |
NanoCaptur-technologie | ||||
NanoCaptur-technologie | ||||
PRESTATIES | ||||
CADR-waarde voor rook | ||||
CADR-waarde voor rook | 350 m³/u | N.v.t. | 515m³/u | 300m³/u |
Aantal snelheden | ||||
Aantal snelheden | 5 | N.v.t. | 10 | 4 |
Geluidsniveau (dB(A)) | ||||
Geluidsniveau (dB(A)) | 31dB(A) | N.v.t.dB(A) | 32dB(A) | 43dB(A) |
ANDERE KENMERKEN | ||||
Effectief gebied | ||||
Effectief gebied | 140m² | 90 m2 | 200m² | 120m² |
Verbonden apparaat (mobiele applicatie) | ||||
Verbonden apparaat (mobiele applicatie) | ||||
Kleuren | ||||
Kleuren | N.v.t. | WIT EN ZWART | WIT EN BLAUW | N.v.t. |
Extra meegeleverde accessoires | ||||
Extra meegeleverde accessoires | N.v.t. | N.v.t. | 1820005839 : FILTER_ETHERA 2 _PURE HOME 1820005837 : FILTER_DEELTJES+ACTIEVEKOOLSTOF_PREFILTER | N.v.t. |
Aantal filters | ||||
Aantal filters | 4 | 3 | 4 | 4 |
INTELLIGENTIE | ||||
Automatische stand | ||||
Automatische stand | ||||
Nachtstand | ||||
Nachtstand | ||||
Indicator van de luchtkwaliteit | ||||
Indicator van de luchtkwaliteit | ||||
Sensoren | ||||
Sensoren | Deeltjes + Gas | Nee | Deeltjes + Gas | Deeltjes |
Intelligentie (automatische modus) | ||||
Intelligentie (automatische modus) | ||||
COMFORTABEL GEBRUIK | ||||
Bedieningspaneel | ||||
Bedieningspaneel | Elektronisch | Elektronisch | Elektronisch | Elektronisch |
Vertraagde start | ||||
Vertraagde start | N.v.t. | NEE | YES planningsapp | N.v.t. |
Weekprogramma | ||||
Weekprogramma | ||||
Indicator "filter vervangen" | ||||
Indicator "filter vervangen" | ||||
Handvat | ||||
Handvat | Geïntegreerd | Geïntegreerd | Geïntegreerd | Geïntegreerd |
Kinderslot | ||||
Kinderslot | ||||
330,00 €
Adviesprijs*399,00 €
|
140,00 €
Adviesprijs*199,00 €
|
405,00 €
Adviesprijs*549,00 €
|
249,00 €
Niet beschikbaar
|
Andere accessoires & wisselstukken
Documentatie
Download hier de documenten voor het gebruik van je Rowenta-product
Veelgestelde vragen
Hier vind je onze antwoorden op de veelgestelde vragen:
Om de wifi te activeren:
• Druk 3 seconden op de wifiknop.
• Je hoort een pieptoon en de wifiknop begint snel te knipperen.
Als het product in de 'geen verbinding'-modus is, moet je de wifimodus activeren:
• Druk op de kinderslotknop en de wifiknop op hetzelfde moment, als je een pieptoon hoort, is de wififunctie beschikbaar.
• Je kunt op de wifiknop drukken om het uitzenden te starten.
Als het constant brandt, betekent dit dat het product correct verbonden is met de wifi van jouw huis, maar de cloud kon het niet verbinden met je account. Probeer dit later opnieuw.
Als het nog steeds knippert, betekent dit dat het product niet verbonden is met de wifi van jouw huis. In dit geval controleer je de volgende punten:
Internetverbinding:
- Heeft de wifi van jouw huis een internetverbinding?
- Als de wifi van jouw huis een proxy nodig heeft zal de koppeling niet lukken.
Wifi:
- Selecteerde je de juiste wifi van je huis?
- Typte je het wachtwoord van de wifi van je huis juist in?(De maximale lengte van het wachtwoord van de wifi van je huis: 64 tekens).
- De SSID die je typte is fout?
- Gaf je manueel de wifinaam van de 5 GHz in?Het product is compatibel met 2,4 GHz, niet met 5 GHz.
- Je smartphone ligt niet te ver van de wifi van je huis/het product?
- Het product ligt niet te ver van de wifi van je huis/smartphone?
- Het kan een probleem met de compatibiliteit zijn: bekijk onze lijst.
Als je al deze punten gecontroleerd hebt en de koppeling nog steeds niet werkt, contacteer je een erkend servicecentrum.
- Het koppelen is gelukt maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app merkt dat jouw apparaat niet is verbonden, sluit de app dan en open deze opnieuw.
Als je het apparaat na deze actie nog niet ziet, trek de stekker dan uit het stopcontact en nadien weer in. - WiFi-verbinding: controleer het WiFi-wachtwoord en typ dit zorgvuldig in.
- Houd je smartphone dicht tegen het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.
- Android toegangspunt: zorg ervoor dat de verbinding met het apparaat open houdt wanneer je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht verschijn mogelijk twee keer tijdens het koppelingsproces.
- iOS toegangspunt: na een aantal pogingen moet je je smartphone herstarten.
- iOS toegangspunt: tijdens het tot stand brengen van de verbinding met het apparaat verschijnt een pop-upscherm met de vraag om een verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT"-netwerk. Druk op "Join" (Verbinding maken).
- Toegangspunt: hoorde je een beep van het product wanneer je het toegangspunt activeerde? knippert de WiFi-knop zoals het hoort?
Als dit niet het geval is, probeer dan opnieuw. - Android toegangspunt: verwijder na enkele pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" uit de instellingen van jouw smartphone als je deze ziet.
- Android toegangspunt: sommige smartphones beschikken in de WiFi-instellingen de optie om een verbinding met een WiFi zonder internetverbinding te vermijden.
Deactiveer deze optie voor je van start gaat met het koppelen zodat de smartphone een verbinding toelaat met het apparaat. Deze optie werd opgemerkt in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8. - Internetverbinding: kijk na of het apparaat dat je wilt koppelen geen proxy nodig heeft.
- Android: je moet geolokalisatie toelaten.
- Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk hebt geselecteerd in de WiFi-instellingen (en niet 5 GHz) om jouw apparaat te koppelen.
- Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met uw thuis-WiFi correct is.
- Verbinding met de cloud: activeer mobiele gegeven op je smartphone.
- Na een aantal pogingen: herstart de WiFi-modem.
- Na een aantal pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker van het apparaat weer in het stopcontact.
Als het probleem niet is opgelost, moet het apparaat worden gereset (harde reset).
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).
In dit geval probeer je de volgende stappen:
• Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Pure Air > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
• Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de twee apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de twee apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.
Nadat je een zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je WiFi-modem opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker vervolgens weer in het stopcontact.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten aan de hand van de volgende stappen:
• Houd de knoppen 'Modus' en 'WiFi' 5 seconden lang ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
1. Controleer het WiFi-wachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en het internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt mogelijk het volgende pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de luchtreiniger. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
Nadat je een zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je WiFi-modem opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker vervolgens weer in het stopcontact.
• Start je WiFi-modem opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker vervolgens weer in het stopcontact.
Als de fout blijft bestaan, kan de fout worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de luchtreiniger. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
• Aan/uit
• Modus wijzigen
• Status luchtkwaliteit
• Stand wijzigen (voor de modellen Pure Home/Pure Air City/Intense Pure Air Home)
Alexa
• Aan/uit
• Modus wijzigen
• Stand wijzigen (voor de modellen Pure Home/Pure Air City)
Alice (alleen voor het model Pure Air City)
• Aan/uit
• Stand wijzigen
Probeer bijvoorbeeld het volgende te zeggen: "Oké Google, schakel de luchtreiniger in" of "Alexa, zet de luchtreiniger op de automatische dagmodus".
Als je onze Skill wilt gebruiken, moet je je account naar je officiële land migreren door de Amazon-procedure te volgen.
• Pure Air City
• Pure Air Genius
• Intense Pure Air Connect
• Intense Pure Air Home
• Pure Home
Je producten worden gesynchroniseerd en je kan ze met je stem bedienen.
Deze informatie zal niet worden opgeslagen door Rowenta.
Je locatietoelating kan ook worden gebruikt om je de kwaliteit van de buitenlucht en informatie over pollen rond je te geven.
Volg de 2 onderstaande instructies:
1) Laat je locatie toe vanaf de applicatie-instellingen:
• Je moet op de knop 'Go to settings' (ga naar instellingen) duwen en het activeren.
2) Activeer de Google-locatie in de algemene smartphone-instellingen:
• Ga naar de smartphone-instellingen.
• Typ 'location' in de zoekbalk, ga naar dit deel.
• Activeer de locatie (ON).
• Voor diegenen die de optie hebben om de locatiemethode te kiezen, selecteer 'High accuracy' (hoge nauwkeurigheid).

• Krijg informatie over de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie naargelang de locatie die je vastlegt.
• Schakel je luchtreiniger in/uit via de app: als je een internetverbinding hebt op je smartphone kan je het product van overal beheren.
• Maak schema's voor je luchtreiniger.
• Controleer de staat van de filters. Je zal worden ingelicht wanneer je je filter moet vervangen, dewelke je online kan kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling je luchtreiniger in je huis heeft gefilterd, door het te vertalen in het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
- Informatie over omgeving:
De app geeft je informatie over de buitenluchtkwaliteit en de pollen op de gekozen locatie. accepteer de geolokalisatie of selecteer de naam van je stad in de app. - Informatie over de lucht binnenshuis:
De app geeft je real-time informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks vanuit je luchtreiniger.
Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het zendt regelmatig informatie naar de app via de cloud. - Afstandsbediening:
Je kan het product aan/uitzetten en de stroommodus en lichtmodus veranderen met de knoppen getoond in de app. - Navigatiebalk:
Je kunt de volgende informatie raadplegen vanaf de navigatiebalk.- MyAir: de startpagina.
- Mijn Profiel: voor juridische informatie, Veelgestelde vragen, dienst-na-verkoopinformatie en om de instellingen van je account te veranderen.
- Planning: om de zuiveringsroutine vast te stellen naargelang je schema.
- Filters: om de staat van de filter te raadplegen en ook vervangingsfilter online te kopen.
- Informatie: om de vervuiling opgenomen door het product te visualiseren en meer te weten te komen over de verschillende bronnen van vervuiling.


De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee delen:
- Deeltjes & allergenen
- Gas & VOS (vluchtige organische stoffen)
De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden beschreven als de concentratie van vervuilende stoffen in de omringende lucht.
De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een niveau van kleur van het laagste tot hoogste vervuilingsgehalte. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als dat van de kleuren van de led-lichten.


De buitenluchtkwaliteit bevat alle informatie over deeltjes & allergenen, Gas & VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buiten.
- Deeltjes & allergenen: dit deel toont informatie over fijnstof (PM 2,5 & PM 10).
- Gas & VOS: dit vat het gehalte aan vervuiling samen gebaseerd op stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).
- Pollen: dit omvat alle informatie over 4 types pollen zoals berk, gras, olijf en jakobskruiskruid.
NAB betekent National Allergy Bureau, het is de meest erkende schaal ter wereld om het gehalte aan pollen uit te drukken.
De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden beschreven als de concentratie van vervuilende stoffen in de omringende lucht.
De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een niveau van kleur van het laagste tot hoogste vervuilingsgehalte. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als dat van de kleuren van de led-lichten.


Indien mogelijk adviseren we dat je je apparaat bijwerkt naar een hogere Android-versie of dat je een ander compatibel apparaat gebruikt.
Updates zorgen er niet alleen voor dat je ervaring rijker wordt met nieuwe functies en compatibiliteit met de nieuwste technologie, maar ze beschermen jou ook tegen mogelijke veiligheidslekken die in de nieuwste versies werden opgelost.
• Verwijder het apparaat via de app.
• Doe een harde heropstart van het apparaat.
• Blauw = uitstekend
• Groen = lichte vervuiling
• Geel = middelmatige vervuiling
• Oranje = hoge vervuiling
• Rood = extreme vervuiling
U kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schuurmiddelen omdat het oppervlak van het apparaat hierdoor beschadigd kan raken.
Wanneer het lampje voor de vervanging van de filter (7) brandt, bekijk je de applicatie om te weten welke filter moet worden vervangen. Als er twee filters moeten worden vervangen, vervang ze dan een voor een. Vervang de tweede filter enkel nadat je de eerste hebt vervangen en nadat je de eerste hebt heropgestart.

Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig elke 2 maanden
• 2in1 Koolstof & Allergie+ filter: vervang elke 12 maanden
• NanoCaptur+ filter: vervangen volgens kleur verandert (zie kleurengrafiek op filter) of elke 12 maanden in geval van geen verzadiging
Deze cijfers zijn gebaseerd op testen waarbij de luchtreiniger 8 uur per dag werd gebruikt in de stille modus. Het kan zijn dat je de filters vaker moet vervangen afhankelijk van de luchtkwaliteit en hoe vaak de luchtreiniger wordt gebruikt.
De '2in1 Active Carbon & Allergy+' en de 'NanoCaptur+' filters kunnen niet worden gereinigd en hergebruikt, dus was ze nooit met water. Ze moeten worden vervangen op het einde van hun levensduur.
Als je een filter vervangt voor het einde van zijn levensduur, druk je 3 seconden op de knop 'Mode' om de filterinstellingen te resetten.

1. Reinig de luchtin- en uitgang met een zachte borstel of doek.
2. Open het deksel van de sensor aan de linkerkant van het apparaat.
3. Maak een wattenstaafje lichtjes nat en verwijder het stof van het glaasje en de in/uitgang. Veeg het droog met een droog wattenstaafje.
4. Maak de sensor schoon met een stofzuiger of een zachte borstel.

BELANGRIJK:
Gebruik nooit een schoonmaakmiddel of metalen voorwerp om de sensoren schoon te maken.
De efficiëntie van de sensoren kan zijn verminderd als ze niet regelmatig worden schoongemaakt.
De reinigingsfrequentie verschilt afhankelijk van de omgeving waarin het apparaat werkt. Als dit in een stoffige omgeving is, maak je de sensoren frequenter schoon.
1) 5 GHz?
Het kan zijn dat je smartphone een 5 GHz-netwerk gebruikt en dat het product dit niet kan detecteren.
Oplossing:
Je smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet worden verbonden met een 2,4 GHz-netwerk. Hiervoor selecteer je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product. De koppeling zal werken zelfs wanneer je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.
Opmerking:
- Controleer of je internetmodem ofwel 2,4 GHz is of een dual band router is die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt de 5 GHz band niet.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt?Soms wanneer de dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden ze aangegeven met namen zoals 'mynetwork24, 'mynetwork24GHz' of 'mynetwork2-4'.
2) Verborgen SSID?
Als je netwerk 'verborgen' is, kan je manueel het SSID (netwerknaam) invoeren door te drukken op 'Enter SSID'.
• Ligt je smartphone dicht genoeg bij je product? Als hij te ver licht, zal je smartphone de uitzending van de wifi van het product niet detecteren.
• Heb je op de wifiknop gedrukt? Het wifitoegangspunt stopt met uitzenden na enkele minuten.
• Brandt de wifiknop? Als dit niet zo is, druk je opnieuw drie seconden op de wifiknop.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.
Als je bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je nog steeds wordt geblokkeerd, doe dan het volgende (harde heropstart van het product):
1) Druk tegelijk op de knoppen 'Mode' en 'Wifi' terwijl het product is ingeschakeld. Je zou een pieptoon moeten horen en het product wordt automatisch uitgeschakeld.
2) Trek de stekker van het product uit het stopcontact, wacht 1 minuut en steek het product weer in de stekker.
3) Schakel het product in en druk op de wifiknop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de smartphone en bevestig dat je het wifinetwerk 'SEB_accessPoint' ziet (schermafbeelding hieronder).
5) Selecteer het netwerk 'SEB_accesPoint'.
• Als je smartphone automatisch verbindt, druk dan op 'remove' (verwijderen) bij dit netwerk om het te verwijderen uit de gepreregistreerde wifilijst. Hierna controleer je of dit 'SEB_accesPoint' nog steeds aanwezig is in de wifilijst van je smartphone.
• Als je smartphone een wachtwoord vraagt, verwijder je dit. Dit is een goed signaal, het betekent dat de applicatie dit deel gaat kunnen uitvoeren.
6) Keer terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.

Opmerking 1: Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product ('SEB_accesPoint'), kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Op dit punt is dit gedrag normaal, omdat je verbonden bent met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het zal worden hersteld zodra het product is verbonden met de wifi van jouw huis. Antwoord daarvoor op deze vraag zodat je verbonden blijft met dit netwerk.
Opmerking 2: Als je een smartphone hebt met de optie wifi-assistent 'schakel tussen wifi-netwerken en mobiele data wanneer de wifi-verbinding slecht is' (zoals Xiaomi), schakel je dit uit. Als het geactiveerd is wanneer je smartphone met het apparaat is verbonden als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is met dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap in de koppeling). De smartphone zal een ander netwerk voor jou vinden en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Om de wifi te activeren:
• Druk 3 seconden op de wifiknop.
• Je hoort een pieptoon en de wifiknop begint snel te knipperen.
Als het product in de 'geen verbinding'-modus is, moet je de wifimodus activeren:
• Druk op de kinderslotknop en de wifiknop op hetzelfde moment, als je een pieptoon hoort, is de wififunctie beschikbaar.
• Je kunt op de wifiknop drukken om het uitzenden te starten.
Als het constant brandt, betekent dit dat het product correct verbonden is met de wifi van jouw huis, maar de cloud kon het niet verbinden met je account. Probeer dit later opnieuw.
Als het nog steeds knippert, betekent dit dat het product niet verbonden is met de wifi van jouw huis. In dit geval controleer je de volgende punten:
Internetverbinding:
- Heeft de wifi van jouw huis een internetverbinding?
- Als de wifi van jouw huis een proxy nodig heeft zal de koppeling niet lukken.
Wifi:
- Selecteerde je de juiste wifi van je huis?
- Typte je het wachtwoord van de wifi van je huis juist in?(De maximale lengte van het wachtwoord van de wifi van je huis: 64 tekens).
- De SSID die je typte is fout?
- Gaf je manueel de wifinaam van de 5 GHz in?Het product is compatibel met 2,4 GHz, niet met 5 GHz.
- Je smartphone ligt niet te ver van de wifi van je huis/het product?
- Het product ligt niet te ver van de wifi van je huis/smartphone?
- Het kan een probleem met de compatibiliteit zijn: bekijk onze lijst.
Als je al deze punten gecontroleerd hebt en de koppeling nog steeds niet werkt, contacteer je een erkend servicecentrum.
- Het koppelen is gelukt maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app merkt dat jouw apparaat niet is verbonden, sluit de app dan en open deze opnieuw.
Als je het apparaat na deze actie nog niet ziet, trek de stekker dan uit het stopcontact en nadien weer in. - WiFi-verbinding: controleer het WiFi-wachtwoord en typ dit zorgvuldig in.
- Houd je smartphone dicht tegen het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.
- Android toegangspunt: zorg ervoor dat de verbinding met het apparaat open houdt wanneer je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht verschijn mogelijk twee keer tijdens het koppelingsproces.
- iOS toegangspunt: na een aantal pogingen moet je je smartphone herstarten.
- iOS toegangspunt: tijdens het tot stand brengen van de verbinding met het apparaat verschijnt een pop-upscherm met de vraag om een verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT"-netwerk. Druk op "Join" (Verbinding maken).
- Toegangspunt: hoorde je een beep van het product wanneer je het toegangspunt activeerde? knippert de WiFi-knop zoals het hoort?
Als dit niet het geval is, probeer dan opnieuw. - Android toegangspunt: verwijder na enkele pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" uit de instellingen van jouw smartphone als je deze ziet.
- Android toegangspunt: sommige smartphones beschikken in de WiFi-instellingen de optie om een verbinding met een WiFi zonder internetverbinding te vermijden.
Deactiveer deze optie voor je van start gaat met het koppelen zodat de smartphone een verbinding toelaat met het apparaat. Deze optie werd opgemerkt in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8. - Internetverbinding: kijk na of het apparaat dat je wilt koppelen geen proxy nodig heeft.
- Android: je moet geolokalisatie toelaten.
- Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk hebt geselecteerd in de WiFi-instellingen (en niet 5 GHz) om jouw apparaat te koppelen.
- Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met uw thuis-WiFi correct is.
- Verbinding met de cloud: activeer mobiele gegeven op je smartphone.
- Na een aantal pogingen: herstart de WiFi-modem.
- Na een aantal pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker van het apparaat weer in het stopcontact.
Als het probleem niet is opgelost, moet het apparaat worden gereset (harde reset).
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).
In dit geval probeer je de volgende stappen:
• Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Pure Air > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
• Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de twee apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de twee apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.
Nadat je een zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je WiFi-modem opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker vervolgens weer in het stopcontact.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten aan de hand van de volgende stappen:
• Houd de knoppen 'Modus' en 'WiFi' 5 seconden lang ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
1. Controleer het WiFi-wachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en het internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt mogelijk het volgende pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de luchtreiniger. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
Nadat je een zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je WiFi-modem opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker vervolgens weer in het stopcontact.
• Start je WiFi-modem opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker vervolgens weer in het stopcontact.
Als de fout blijft bestaan, kan de fout worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de luchtreiniger. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
• Aan/uit
• Modus wijzigen
• Status luchtkwaliteit
• Stand wijzigen (voor de modellen Pure Home/Pure Air City/Intense Pure Air Home)
Alexa
• Aan/uit
• Modus wijzigen
• Stand wijzigen (voor de modellen Pure Home/Pure Air City)
Alice (alleen voor het model Pure Air City)
• Aan/uit
• Stand wijzigen
Probeer bijvoorbeeld het volgende te zeggen: "Oké Google, schakel de luchtreiniger in" of "Alexa, zet de luchtreiniger op de automatische dagmodus".
Als je onze Skill wilt gebruiken, moet je je account naar je officiële land migreren door de Amazon-procedure te volgen.
• Pure Air City
• Pure Air Genius
• Intense Pure Air Connect
• Intense Pure Air Home
• Pure Home
Je producten worden gesynchroniseerd en je kan ze met je stem bedienen.
Deze informatie zal niet worden opgeslagen door Rowenta.
Je locatietoelating kan ook worden gebruikt om je de kwaliteit van de buitenlucht en informatie over pollen rond je te geven.
Volg de 2 onderstaande instructies:
1) Laat je locatie toe vanaf de applicatie-instellingen:
• Je moet op de knop 'Go to settings' (ga naar instellingen) duwen en het activeren.
2) Activeer de Google-locatie in de algemene smartphone-instellingen:
• Ga naar de smartphone-instellingen.
• Typ 'location' in de zoekbalk, ga naar dit deel.
• Activeer de locatie (ON).
• Voor diegenen die de optie hebben om de locatiemethode te kiezen, selecteer 'High accuracy' (hoge nauwkeurigheid).

• Krijg informatie over de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie naargelang de locatie die je vastlegt.
• Schakel je luchtreiniger in/uit via de app: als je een internetverbinding hebt op je smartphone kan je het product van overal beheren.
• Maak schema's voor je luchtreiniger.
• Controleer de staat van de filters. Je zal worden ingelicht wanneer je je filter moet vervangen, dewelke je online kan kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling je luchtreiniger in je huis heeft gefilterd, door het te vertalen in het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
- Informatie over omgeving:
De app geeft je informatie over de buitenluchtkwaliteit en de pollen op de gekozen locatie. accepteer de geolokalisatie of selecteer de naam van je stad in de app. - Informatie over de lucht binnenshuis:
De app geeft je real-time informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks vanuit je luchtreiniger.
Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het zendt regelmatig informatie naar de app via de cloud. - Afstandsbediening:
Je kan het product aan/uitzetten en de stroommodus en lichtmodus veranderen met de knoppen getoond in de app. - Navigatiebalk:
Je kunt de volgende informatie raadplegen vanaf de navigatiebalk.- MyAir: de startpagina.
- Mijn Profiel: voor juridische informatie, Veelgestelde vragen, dienst-na-verkoopinformatie en om de instellingen van je account te veranderen.
- Planning: om de zuiveringsroutine vast te stellen naargelang je schema.
- Filters: om de staat van de filter te raadplegen en ook vervangingsfilter online te kopen.
- Informatie: om de vervuiling opgenomen door het product te visualiseren en meer te weten te komen over de verschillende bronnen van vervuiling.


De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee delen:
- Deeltjes & allergenen
- Gas & VOS (vluchtige organische stoffen)
De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden beschreven als de concentratie van vervuilende stoffen in de omringende lucht.
De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een niveau van kleur van het laagste tot hoogste vervuilingsgehalte. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als dat van de kleuren van de led-lichten.


De buitenluchtkwaliteit bevat alle informatie over deeltjes & allergenen, Gas & VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buiten.
- Deeltjes & allergenen: dit deel toont informatie over fijnstof (PM 2,5 & PM 10).
- Gas & VOS: dit vat het gehalte aan vervuiling samen gebaseerd op stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).
- Pollen: dit omvat alle informatie over 4 types pollen zoals berk, gras, olijf en jakobskruiskruid.
NAB betekent National Allergy Bureau, het is de meest erkende schaal ter wereld om het gehalte aan pollen uit te drukken.
De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden beschreven als de concentratie van vervuilende stoffen in de omringende lucht.
De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een niveau van kleur van het laagste tot hoogste vervuilingsgehalte. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als dat van de kleuren van de led-lichten.


Indien mogelijk adviseren we dat je je apparaat bijwerkt naar een hogere Android-versie of dat je een ander compatibel apparaat gebruikt.
Updates zorgen er niet alleen voor dat je ervaring rijker wordt met nieuwe functies en compatibiliteit met de nieuwste technologie, maar ze beschermen jou ook tegen mogelijke veiligheidslekken die in de nieuwste versies werden opgelost.
• Verwijder het apparaat via de app.
• Doe een harde heropstart van het apparaat.
• Blauw = uitstekend
• Groen = lichte vervuiling
• Geel = middelmatige vervuiling
• Oranje = hoge vervuiling
• Rood = extreme vervuiling
U kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schuurmiddelen omdat het oppervlak van het apparaat hierdoor beschadigd kan raken.
Wanneer het lampje voor de vervanging van de filter (7) brandt, bekijk je de applicatie om te weten welke filter moet worden vervangen. Als er twee filters moeten worden vervangen, vervang ze dan een voor een. Vervang de tweede filter enkel nadat je de eerste hebt vervangen en nadat je de eerste hebt heropgestart.

Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig elke 2 maanden
• 2in1 Koolstof & Allergie+ filter: vervang elke 12 maanden
• NanoCaptur+ filter: vervangen volgens kleur verandert (zie kleurengrafiek op filter) of elke 12 maanden in geval van geen verzadiging
Deze cijfers zijn gebaseerd op testen waarbij de luchtreiniger 8 uur per dag werd gebruikt in de stille modus. Het kan zijn dat je de filters vaker moet vervangen afhankelijk van de luchtkwaliteit en hoe vaak de luchtreiniger wordt gebruikt.
De '2in1 Active Carbon & Allergy+' en de 'NanoCaptur+' filters kunnen niet worden gereinigd en hergebruikt, dus was ze nooit met water. Ze moeten worden vervangen op het einde van hun levensduur.
Als je een filter vervangt voor het einde van zijn levensduur, druk je 3 seconden op de knop 'Mode' om de filterinstellingen te resetten.

1. Reinig de luchtin- en uitgang met een zachte borstel of doek.
2. Open het deksel van de sensor aan de linkerkant van het apparaat.
3. Maak een wattenstaafje lichtjes nat en verwijder het stof van het glaasje en de in/uitgang. Veeg het droog met een droog wattenstaafje.
4. Maak de sensor schoon met een stofzuiger of een zachte borstel.

BELANGRIJK:
Gebruik nooit een schoonmaakmiddel of metalen voorwerp om de sensoren schoon te maken.
De efficiëntie van de sensoren kan zijn verminderd als ze niet regelmatig worden schoongemaakt.
De reinigingsfrequentie verschilt afhankelijk van de omgeving waarin het apparaat werkt. Als dit in een stoffige omgeving is, maak je de sensoren frequenter schoon.
1) 5 GHz?
Het kan zijn dat je smartphone een 5 GHz-netwerk gebruikt en dat het product dit niet kan detecteren.
Oplossing:
Je smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet worden verbonden met een 2,4 GHz-netwerk. Hiervoor selecteer je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product. De koppeling zal werken zelfs wanneer je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.
Opmerking:
- Controleer of je internetmodem ofwel 2,4 GHz is of een dual band router is die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt de 5 GHz band niet.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt?Soms wanneer de dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden ze aangegeven met namen zoals 'mynetwork24, 'mynetwork24GHz' of 'mynetwork2-4'.
2) Verborgen SSID?
Als je netwerk 'verborgen' is, kan je manueel het SSID (netwerknaam) invoeren door te drukken op 'Enter SSID'.
• Ligt je smartphone dicht genoeg bij je product? Als hij te ver licht, zal je smartphone de uitzending van de wifi van het product niet detecteren.
• Heb je op de wifiknop gedrukt? Het wifitoegangspunt stopt met uitzenden na enkele minuten.
• Brandt de wifiknop? Als dit niet zo is, druk je opnieuw drie seconden op de wifiknop.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.
Als je bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je nog steeds wordt geblokkeerd, doe dan het volgende (harde heropstart van het product):
1) Druk tegelijk op de knoppen 'Mode' en 'Wifi' terwijl het product is ingeschakeld. Je zou een pieptoon moeten horen en het product wordt automatisch uitgeschakeld.
2) Trek de stekker van het product uit het stopcontact, wacht 1 minuut en steek het product weer in de stekker.
3) Schakel het product in en druk op de wifiknop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de smartphone en bevestig dat je het wifinetwerk 'SEB_accessPoint' ziet (schermafbeelding hieronder).
5) Selecteer het netwerk 'SEB_accesPoint'.
• Als je smartphone automatisch verbindt, druk dan op 'remove' (verwijderen) bij dit netwerk om het te verwijderen uit de gepreregistreerde wifilijst. Hierna controleer je of dit 'SEB_accesPoint' nog steeds aanwezig is in de wifilijst van je smartphone.
• Als je smartphone een wachtwoord vraagt, verwijder je dit. Dit is een goed signaal, het betekent dat de applicatie dit deel gaat kunnen uitvoeren.
6) Keer terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.

Opmerking 1: Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product ('SEB_accesPoint'), kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Op dit punt is dit gedrag normaal, omdat je verbonden bent met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het zal worden hersteld zodra het product is verbonden met de wifi van jouw huis. Antwoord daarvoor op deze vraag zodat je verbonden blijft met dit netwerk.
Opmerking 2: Als je een smartphone hebt met de optie wifi-assistent 'schakel tussen wifi-netwerken en mobiele data wanneer de wifi-verbinding slecht is' (zoals Xiaomi), schakel je dit uit. Als het geactiveerd is wanneer je smartphone met het apparaat is verbonden als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is met dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap in de koppeling). De smartphone zal een ander netwerk voor jou vinden en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Verbintenis
*in Speed 2 on birch allergen, external test realized in Dec 2019
*Werkdagen
Sinds 1909
Rowenta garandeert je dat je product gedurende 15 jaar in Europa hersteld kan worden