X-PLORER SERIE 60 RR7455 Robotstofzuiger
De dunste 4-in-1 robot (*)
- DEKKING VAN HET HELE HUIS: robotstofzuiger met een hoogte van slechts 6 cm, perfect voor het hele huis, ook onder laag meubilair.
- UITERST DOELTREFFENDE Animal Turboborstel: robotstofzuiger met een unieke borstel uit twee materialen die speciaal ontworpen is voor mensen met huisdieren
- AQUA FORCE SYSTEEM: dweilt de vloer tijdens het stofzuigen, om zelfs de fijnste stofdeeltjes te verwijderen
- INTUÏTIEF ONTWERP: een volledig gekoppelde robotstofzuiger oplossing om te koppelen met de bijbehorende smartphone app en/of je persoonlijke digitale assistent
- SMART EXPLORATION 4.0 AUTOMATISCHE STOFZUIGER NAVIGATIESYSTEEM: slimme combinatie van exclusieve gyroscooptechnologie, een speciale "time of flight" laterale camera, en infraroodsensoren voor naadloze slimme navigatie
- 3 SCHOONMAAKSTANDEN: Methodisch, Spot en Muur Traject • 3 vermogensstanden: Eco, Standaard en Boost, afhankelijk van je behoeften
- DUAL FORCE BORSTELS: twee laterale borstels om in alle hoeken te komen en het gedekte oppervlak te optimaliseren
- INGENIEUZE FUNCTIE VOOR TAPIJT DETECTIE: past het vermogen van het toestel automatisch overeenkomstig aan (Boost stand) Meer bekijken
-
329,00 €
429,00 € -
promo100 € korting


De X-Plorer Serie 60 robotstofzuiger van Rowenta
Technische specificaties / vergelijking
Technologie | ||||
Technologie | Roterende centrale borstel | Roterende centrale borstel | Roterende centrale borstel | Roterende centrale borstel |
Type borstel | ||||
Type borstel | Animal Turbo Brush | Rubber | 3 Turbo Brushes (Animal + Downy + Precision) | Animal Turbo Brush |
Zijborstel | ||||
Zijborstel | 2 | 2 | 2 | 2 |
Motorisering | ||||
Motorisering | Borstelloze motor | Digital motor | Borstelloze motor | Borstelloze motor |
Energieniveaus | ||||
Energieniveaus | 3 | 3 | 4 | 4 |
Efficiëntie | ||||
Efficiëntie | 2-3 | N.v.t. | N.v.t. | N.v.t. |
Gebruiksgemak | ||||
Gebruiksgemak | Automatische en moeiteloze reiniging | Automatische en moeiteloze reiniging | Automatische en moeiteloze reiniging | Automatische en moeiteloze reiniging |
Mopping | ||||
Mopping | Standard | N.v.t. | Electronic | Standard |
Geschikt voor meerdere ruimtes | ||||
Geschikt voor meerdere ruimtes | ||||
Geschikt voor obstakels | ||||
Geschikt voor obstakels | Good (Low obstacle detection >8cm) | Lasercamera | Standard (Obstacle detection >10 cm) | Standard (Obstacle detection >10 cm) |
Geschikt voor trappen | ||||
Geschikt voor trappen | Ja: 3 valsensoren | Ja : 6 valsensoren | Ja: 3 valsensoren | Ja: 3 valsensoren |
Virtuele wanden | ||||
Virtuele wanden | Nee | Ja: via applicatie | Ja: via applicatie | Ja: via applicatie |
Level of room coverage (Navigation technology) | ||||
Level of room coverage (Navigation technology) | Great (gyroscopic) | Best-in-class (laser or laser+camera) | Best-in-class (laser or laser+camera) | Best-in-class (laser or laser+camera) |
Home mapping in the App | ||||
Home mapping in the App | Cleaning report | Room management and cleaning report | Room management and cleaning report | Room management and cleaning report |
Ability to go under low furniture | ||||
Ability to go under low furniture | Best in class | N.v.t. | Standard | Standard |
Scheduling | ||||
Scheduling | ||||
Selection of rooms to be cleaned | ||||
Selection of rooms to be cleaned | No (no selection possible) | N.v.t. | Yes (customized cleaning) | Yes (customized cleaning) |
Batterijtype | ||||
Batterijtype | Lithium-ion | Lithium-ion | Lithium-ion | Lithium-ion |
Werkingsduur (min. stand) | ||||
Werkingsduur (min. stand) | 90 minuten | 120 | 225 min. | 150 min. |
Oplaadtijd | ||||
Oplaadtijd | 4-5 uren | N.v.t. | 4 uur | 4 uur |
Type opladen | ||||
Type opladen | Docking station | Docking station | Docking station | Docking station |
Zelfladend | ||||
Zelfladend | ||||
Opladen en gebruiken | ||||
Opladen en gebruiken | ||||
Wifi connectivity (app Rowenta robots and vocal assistants) | ||||
Wifi connectivity (app Rowenta robots and vocal assistants) | ||||
Bedieningssysteem | ||||
Bedieningssysteem | Ja : applicatie | N.v.t. | Ja : applicatie | Ja : applicatie |
Filtering | ||||
Filtering | Standaard filter | N.v.t. | Krachtige filter | Krachtige filter |
Sprekende robot | ||||
Sprekende robot | Nee | Nee | Nee | Nee |
Andere | ||||
Andere | N.v.t. | Inclusief 2 standaard dweilen | N.v.t. | N.v.t. |
Kleuren | ||||
Kleuren | N.v.t. | Zwart | WIT | WIT |
Type stekker | ||||
Type stekker | EUR | N.v.t. | N.v.t. | EUR |
Snellaadbatterij | ||||
Snellaadbatterij | N.v.t. | |||
Allergy care | ||||
Allergy care | N.v.t. | |||
Animal care | ||||
Animal care | N.v.t. | |||
329,00 €
|
509,00 €
|
568,00 €
|
336,00 €
|
Andere accessoires & wisselstukken
Documentatie
Download hier de documenten voor het gebruik van je Rowenta-product
Veelgestelde vragen
Hier vind je onze antwoorden op de veelgestelde vragen:
Je kan je product verbinden met elk WEP, WPA en WPA2 wifitype op de 2,4 GHz frequentieband.
Waarschuwing:
Je product kan niet verbinden met een 5 GHz wifi.
Wifi met een wachtwoord bestaande uit speciale tekens zal niet werken, net zoals open wifi (geen wachtwoord vereist).
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
Selecteer dan je wifinetwerk en geef je wachtwoord in.
- Het koppelen is gelukt maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app merkt dat jouw apparaat niet is verbonden, sluit de app dan en open deze opnieuw.
Als je het apparaat nu nog niet ziet,
- Explorer Serie 40 producten: neem de robot van zijn dockingstation en druk drie seconden lang op de knop. Als je een nieuwe koppeling wilt maken met een andere telefoon, moet je mogelijk meerdere keren op de knop drukken tot deze oranje begin te knipperen.
- Explorer Serie 60 producten: herstart de robot door de knop te gebruiken naast de stofbak.
- Explorer Serie 80 producten: herstart de robot door de knop te gebruiken onderaan de robot. - WiFi-verbinding: controleer het WiFi-wachtwoord en typ dit zorgvuldig in.
- Houd je smartphone dicht tegen het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.
- Android toegangspunt: zorg ervoor dat de verbinding met het apparaat open houdt wanneer je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht verschijn mogelijk twee keer tijdens het koppelingsproces.
- iOS toegangspunt: na een aantal pogingen moet je je smartphone herstarten.
- iOS toegangspunt: tijdens het tot stand brengen van de verbinding met het apparaat verschijnt een pop-upscherm met de vraag om een verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT"-netwerk. Druk op "Join" (Verbinding maken).
- Toegangspunt: bij activering van het toegangspunt,
- Explorer Serie 40 producten: knippert de LED oranje + dubbele beep?
- Explorer Serie 60 producten: knipper het WiFi-lampje snel + beep?
- Explorer Serie 80 producten: knippert het WiFi-lampje?
Als dit niet het geval is, probeer dan opnieuw. - Android toegangspunt: verwijder na enkele pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" uit de instellingen van jouw smartphone als je deze ziet.
- Android toegangspunt: sommige smartphones beschikken in de WiFi-instellingen de optie om een verbinding met een WiFi zonder internetverbinding te vermijden.
Deactiveer deze optie voor je van start gaat met het koppelen zodat de smartphone een verbinding toelaat met het apparaat. Deze optie werd opgemerkt in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8. - Internetverbinding: kijk na of het apparaat dat je wilt koppelen geen proxy nodig heeft.
- Android: je moet geolokalisatie toelaten.
- Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk hebt geselecteerd in de WiFi-instellingen (en niet 5 GHz) om jouw apparaat te koppelen.
- Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met uw thuis-WiFi correct is.
- Verbinding met de cloud: activeer mobiele gegeven op je smartphone.
- Na een aantal pogingen: herstart de WiFi-modem.
- Na een aantal pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker van het apparaat weer in het stopcontact.
Als het probleem niet is opgelost, moet het apparaat worden gereset (harde reset).
Druk gedurende 5 seconden op de 'Home'-knop en controleer of het wifilampje knippert.
Als dit niet het geval is, schakel het apparaat dan uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten:
• Druk gelijktijdig op de 'Home'-knop en 'Start'-knop gedurende 5 seconden. De startknop zal enkele keren knipperen om de activatie te bevestigen.
Belangrijk: schakel het apparaat uit en vervolgens weer aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).
In dit geval probeer je de volgende stappen:
• Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
• Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
De kwaliteit van de Gyrokaart kan ook worden beïnvloed als de robot moeilijkheden ondervindt om over een tapijt, drempel van een deur of poot van een stoel enz. te geraken.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• 'Methodic' (om alle toegankelijke plaatsen schoon te maken)
• 'Wall follow' (om schoon te maken langs de muren en in de hoeken)
• 'Spot' (om een bepaalde plaats schoon te maken)
Om de 'Spot'-stand te kiezen, druk je twee keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Wall follow'-stand te kiezen, druk je drie keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Je kan de verschillende schoonmaakstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Om de schoonmaaksessie te hernemen druk je opnieuw op de aan-en-uitknop.
Wanneer de robot volledig is opgeladen, stopt het lampje met knipperen en blijft het blauw.
Als je plant de robot voor een lange tijd niet te gebruiken, laad de batterij dan volledig op en haal ze uit de robot (controleer of de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Bewaar ze op een koele, droge plaats. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• Je hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding.
• De stekker is goed aangesloten op het laadstation.
• Het laadsnoer is verbonden met het stopcontact.
• Er liggen geen storende voorwerpen rond het laadstation.
• Er bevinden zich geen voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation.
• Het laadstation is ingeschakeld (het ledlampje is groen).
Als je al deze punten hebt gecontroleerd en de robot slaagt er nog steeds niet in om naar het basisstation terug te keren, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.
Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.
Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Het lampje is uit: de robot is niet verbonden. Controleer eerst je modem.
Het ledlampje brandt: de robot is aan het verbinden. Wacht even.
Als de robot verschillende minuten in deze status blijft, herstart de robot dan door hem uit zijn houder te halen en de schakelaar bij de stofbak te gebruiken.
Het ledlampje brandt en is stabiel: De robot is verbonden.
In dit geval herstart je de robot door hem uit zijn houder te halen en de schakelaar bij de stofbak te gebruiken. Als dit niet werkt, gebruik je de resetprocedure.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Je kan ook verschillende stroomstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
Je kan je product verbinden met elk WEP, WPA en WPA2 wifitype op de 2,4 GHz frequentieband.
Waarschuwing:
Je product kan niet verbinden met een 5 GHz wifi.
Wifi met een wachtwoord bestaande uit speciale tekens zal niet werken, net zoals open wifi (geen wachtwoord vereist).
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
Selecteer dan je wifinetwerk en geef je wachtwoord in.
- Het koppelen is gelukt maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app merkt dat jouw apparaat niet is verbonden, sluit de app dan en open deze opnieuw.
Als je het apparaat nu nog niet ziet,
- Explorer Serie 40 producten: neem de robot van zijn dockingstation en druk drie seconden lang op de knop. Als je een nieuwe koppeling wilt maken met een andere telefoon, moet je mogelijk meerdere keren op de knop drukken tot deze oranje begin te knipperen.
- Explorer Serie 60 producten: herstart de robot door de knop te gebruiken naast de stofbak.
- Explorer Serie 80 producten: herstart de robot door de knop te gebruiken onderaan de robot. - WiFi-verbinding: controleer het WiFi-wachtwoord en typ dit zorgvuldig in.
- Houd je smartphone dicht tegen het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.
- Android toegangspunt: zorg ervoor dat de verbinding met het apparaat open houdt wanneer je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht verschijn mogelijk twee keer tijdens het koppelingsproces.
- iOS toegangspunt: na een aantal pogingen moet je je smartphone herstarten.
- iOS toegangspunt: tijdens het tot stand brengen van de verbinding met het apparaat verschijnt een pop-upscherm met de vraag om een verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT"-netwerk. Druk op "Join" (Verbinding maken).
- Toegangspunt: bij activering van het toegangspunt,
- Explorer Serie 40 producten: knippert de LED oranje + dubbele beep?
- Explorer Serie 60 producten: knipper het WiFi-lampje snel + beep?
- Explorer Serie 80 producten: knippert het WiFi-lampje?
Als dit niet het geval is, probeer dan opnieuw. - Android toegangspunt: verwijder na enkele pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" uit de instellingen van jouw smartphone als je deze ziet.
- Android toegangspunt: sommige smartphones beschikken in de WiFi-instellingen de optie om een verbinding met een WiFi zonder internetverbinding te vermijden.
Deactiveer deze optie voor je van start gaat met het koppelen zodat de smartphone een verbinding toelaat met het apparaat. Deze optie werd opgemerkt in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8. - Internetverbinding: kijk na of het apparaat dat je wilt koppelen geen proxy nodig heeft.
- Android: je moet geolokalisatie toelaten.
- Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk hebt geselecteerd in de WiFi-instellingen (en niet 5 GHz) om jouw apparaat te koppelen.
- Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met uw thuis-WiFi correct is.
- Verbinding met de cloud: activeer mobiele gegeven op je smartphone.
- Na een aantal pogingen: herstart de WiFi-modem.
- Na een aantal pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker van het apparaat weer in het stopcontact.
Als het probleem niet is opgelost, moet het apparaat worden gereset (harde reset).
Druk gedurende 5 seconden op de 'Home'-knop en controleer of het wifilampje knippert.
Als dit niet het geval is, schakel het apparaat dan uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten:
• Druk gelijktijdig op de 'Home'-knop en 'Start'-knop gedurende 5 seconden. De startknop zal enkele keren knipperen om de activatie te bevestigen.
Belangrijk: schakel het apparaat uit en vervolgens weer aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).
In dit geval probeer je de volgende stappen:
• Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
• Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
De kwaliteit van de Gyrokaart kan ook worden beïnvloed als de robot moeilijkheden ondervindt om over een tapijt, drempel van een deur of poot van een stoel enz. te geraken.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• 'Methodic' (om alle toegankelijke plaatsen schoon te maken)
• 'Wall follow' (om schoon te maken langs de muren en in de hoeken)
• 'Spot' (om een bepaalde plaats schoon te maken)
Om de 'Spot'-stand te kiezen, druk je twee keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Wall follow'-stand te kiezen, druk je drie keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Je kan de verschillende schoonmaakstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Om de schoonmaaksessie te hernemen druk je opnieuw op de aan-en-uitknop.
Wanneer de robot volledig is opgeladen, stopt het lampje met knipperen en blijft het blauw.
Als je plant de robot voor een lange tijd niet te gebruiken, laad de batterij dan volledig op en haal ze uit de robot (controleer of de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Bewaar ze op een koele, droge plaats. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• Je hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding.
• De stekker is goed aangesloten op het laadstation.
• Het laadsnoer is verbonden met het stopcontact.
• Er liggen geen storende voorwerpen rond het laadstation.
• Er bevinden zich geen voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation.
• Het laadstation is ingeschakeld (het ledlampje is groen).
Als je al deze punten hebt gecontroleerd en de robot slaagt er nog steeds niet in om naar het basisstation terug te keren, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.
Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.
Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Het lampje is uit: de robot is niet verbonden. Controleer eerst je modem.
Het ledlampje brandt: de robot is aan het verbinden. Wacht even.
Als de robot verschillende minuten in deze status blijft, herstart de robot dan door hem uit zijn houder te halen en de schakelaar bij de stofbak te gebruiken.
Het ledlampje brandt en is stabiel: De robot is verbonden.
In dit geval herstart je de robot door hem uit zijn houder te halen en de schakelaar bij de stofbak te gebruiken. Als dit niet werkt, gebruik je de resetprocedure.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Je kan ook verschillende stroomstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
Verbintenis
(*) Vegen met zijborstels, borstelen met centale borstel, stofzuigen en dweilen - in vergelijking met de top 15 van best verkopende toestellen in Europa (14 landen) + Rusland, onafhankelijk paneldata van 2019 , in waarde volume.
*Werkdagen
Sinds 1909
Rowenta garandeert je dat je product gedurende 15 jaar in Europa hersteld kan worden