Factuur

Je factuur werd per e-mail verstuurd op het moment dat je pakket werd verzonden.
Je vindt deze in je mailbox door te zoeken op bijvoorbeeld je bestelnummer.
Als je hulp nodig hebt, kan je contact opnemen met onze klantendienst via het contactformulier: Neem contact op.
X-Plorer Serie 60 RR7455 Robotstofzuiger
0 bundels beschikbaar
X-Plorer Serie 60 RR7455 Robotstofzuiger
Ref. : RR7455WH
De dunste 4-in-1 robot (*)

X-Plorer Serie 60 RR7455 Robotstofzuiger

Ref. : RR7455WH

De dunste 4-in-1 robot (*)

  • DEKKING VAN HET HELE HUIS: robotstofzuiger met een hoogte van slechts 6 cm, perfect voor het hele huis, ook onder laag meubilair.
  • UITERST DOELTREFFENDE Animal Turboborstel: robotstofzuiger met een unieke borstel uit twee materialen die speciaal ontworpen is voor mensen met huisdieren
  • AQUA FORCE SYSTEEM: dweilt de vloer tijdens het stofzuigen, om zelfs de fijnste stofdeeltjes te verwijderen
  • INTUÏTIEF ONTWERP: een volledig gekoppelde robotstofzuiger oplossing om te koppelen met de bijbehorende smartphone app en/of je persoonlijke digitale assistent
  • SMART EXPLORATION 4.0 AUTOMATISCHE STOFZUIGER NAVIGATIESYSTEEM: slimme combinatie van exclusieve gyroscooptechnologie, een speciale "time of flight" laterale camera, en infraroodsensoren voor naadloze slimme navigatie
  • 3 SCHOONMAAKSTANDEN: Methodisch, Spot en Muur Traject • 3 vermogensstanden: Eco, Standaard en Boost, afhankelijk van je behoeften
  • DUAL FORCE BORSTELS: twee laterale borstels om in alle hoeken te komen en het gedekte oppervlak te optimaliseren
  • INGENIEUZE FUNCTIE VOOR TAPIJT DETECTIE: past het vermogen van het toestel automatisch overeenkomstig aan (Boost stand)
  • Meer bekijken
Verzonden door Rowenta Shop - Levering binnen 1 tot 3 dagen.
Verzonden door Rowenta Accessoires - Levering binnen 3 tot 5 dagen.
(Gratis voor bestellingen van meer dan €30). Gratis retourneren.
Op voorraad
  • 429,00 €
Verzonden door Rowenta Shop.
Visa-MasterCard-AmericanExpress-PayPal.png
X-Plorer Serie 60 RR7455 Robotstofzuiger
429,00 €

2 jaar

Internationale garantie

Meer lezen

15 jaar

Herstelbaar tegen eerlijke prijs

Meer lezen

De X-Plorer Serie 60 robotstofzuiger van Rowenta

Met de X-Plorer Serie 60 robotstofzuiger van Rowenta gaan duurzame technologie en zeer efficiënte schoonmaakprestaties hand in hand. De robotstofzuiger is een bijzonder handig schoonmaaktool om het hele huis met alle gemak en in een mum van tijd weer op en top proper te krijgen. Het gestroomlijnde, compacte formaat is met een hoogte van slechts 6 cm flinterdun, ideaal om stof op te zuigen onder lage meubelen en op moeilijk bereikbare plaatsen. Ervaar de intelligente navigatietechnologie, met verbeterde gyroscopische techniek en infraroodsensoren, waarmee u verzekerd bent van een stofvrij huis. De gratis app is compatibel met uw voice assistent (Google Assistant, Alexa van Amazon). Dankzij de nauwkeurige navigatie wordt uw woning precies zoals u dat wilt in kaart gebracht en blijft u op de hoogte over de vooruitgang van de stofzuigbeurt. Aanvullende toepassingen ronden het pakket af: de HEPA-filtratie garandeert een gezondere leefomgeving voor allergiegevoelige huisgenoten, de actieve motoraangedreven turboborstel staat in voor efficiënte dieptereinigingsresultaten op alle vloeroppervlakken, en nog zoveel meer.
X-Plorer Serie 60 RR7455 Robotstofzuiger

Technische specificaties / vergelijking

Technologie
Technologie Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel
Type borstel
Type borstel Huisdieren turboborstel Turboborstel 3 turboborstels Huisdieren turboborstel
Zijborstel
Zijborstel 2 2 2 2
Motorisering
Motorisering Borstelloze motor Digital motor Borstelloze motor Borstelloze motor
Energieniveaus
Energieniveaus 3 3 4 4
Efficiëntie
Efficiëntie 2-3 N.v.t. N.v.t. N.v.t.
Gebruiksgemak
Gebruiksgemak Automatische en moeiteloze reiniging Automatische en moeiteloze reiniging Automatische en moeiteloze reiniging Automatische en moeiteloze reiniging
Efficiëntie stofzuigen
Efficiëntie stofzuigen Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa) Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa) Beste in zijn klasse (> 4000 Pa) Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa)
Dweilen
Dweilen Standaard Standaard Elektrisch Standaard
Geschikt voor meerdere ruimtes
Geschikt voor meerdere ruimtes
Geschikt voor obstakels
Geschikt voor obstakels Goed (Lage obstakeldetectie >8cm) Standaard (obstakeldetectie >10 cm) Standaard (obstakeldetectie >10 cm) Standaard (obstakeldetectie >10 cm)
Geschikt voor trappen
Geschikt voor trappen Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren
Virtuele wanden
Virtuele wanden Nee Ja: via applicatie Ja: via applicatie Ja: via applicatie
Ruimtedekking (navigatietechnologie)
Ruimtedekking (navigatietechnologie) Geweldig (gyroscopisch) Beste in zijn klasse (laser of camera) Beste in zijn klasse (laser of camera) Beste in zijn klasse (laser of camera)
Plattegrond maken in de app
Plattegrond maken in de app Schoonmaakrapport Kamerbeheer en schoonmaakrapport Kamerbeheer en schoonmaakrapport Kamerbeheer en schoonmaakrapport
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan Beste in zijn klasse Standaard Standaard Standaard
Planning
Planning
Selectie van te reinigen ruimtes
Selectie van te reinigen ruimtes Nee Ja (gepersonaliseerd) Ja (gepersonaliseerd) Ja (gepersonaliseerd)
Batterijtype
Batterijtype Lithium-ion Lithium-ion Lithium-ion Lithium-ion
Werkingsduur (min. stand)
Werkingsduur (min. stand) 90 minuten 120 225 min. 150 min.
Oplaadtijd
Oplaadtijd 4-5 uren N.v.t. 4 uur 4 uur
Type opladen
Type opladen Docking station Docking station Docking station Docking station
Zelfladend
Zelfladend
Opladen en gebruiken
Opladen en gebruiken
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten)
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten)
Bedieningssysteem
Bedieningssysteem Ja : applicatie N.v.t. Ja : applicatie Ja : applicatie
Filtering
Filtering Standaard filter N.v.t. Krachtige filter Krachtige filter
Sprekende robot
Sprekende robot Nee Nee Nee Nee
Andere
Andere N.v.t. Inclusief 2 standaard dweilen N.v.t. N.v.t.
Kleuren
Kleuren N.v.t. Zwart WIT WIT
Type stekker
Type stekker EUR N.v.t. N.v.t. EUR
Snellaadbatterij
Snellaadbatterij N.v.t.
Allergie model
Allergie model N.v.t.
Huisdier model
Huisdier model N.v.t.
429,00 € Op voorraad
509,00 € 649,00 € Op voorraad
699,00 € 829,00 € Op voorraad
355,00 € 499,00 € Op voorraad

Andere accessoires & wisselstukken

Microvezeldoekjes x2 ZR740001

Maak vochtig voor gebruik

Op voorraad

Filter met hoge filtratie en borsteltje ZR740003

Filtert schadelijke allergenen en zuigt ze op

Product niet beschikbaar

Grote en kleine reinigingsborstel ZR740005

Gemakkelijk te verwijderen en te onderhouden

Op voorraad

Borstel voor dierenhaar en kleine borstel ZR740004

Praktisch met zijn kleine reinigingsborsteltje

Op voorraad

Zwarte oplaadbasis voor stofzuiger RS-2230001956

Houdt uw stofzuiger vast tijdens het opladen

Op voorraad

Hoofdborstel SS-2230002942

Essentieel voor uw robotstofzuiger

Op voorraad

Klem SS-2230002721

Om de wielen van uw robotstofzuiger uit te trekken

Op voorraad

Reservoir en dweilhouder RS-2230001948

Stofzuigen en reinigen in één beweging

Op voorraad

Klep borstel, grijs RS-2230001947

Eenvoudig te demonteren!

Op voorraad

Centraal roterende borstel, grijs RS-2230001923

Mijn beste schoonmaakpartner!

Op voorraad

Stofbak, grijs RS-2230001921

Gemakkelijk te legen

Op voorraad

Borsteltje RS-2230001065

Handig

Op voorraad

Voeding 19 V RS-RT900867

Moet in het stopcontact blijven zitten

Op voorraad

Lithium-ion-batterij 14 V RS-RT900866

Uitneembaar om gemakkelijk op te laden

Op voorraad

Filter en borsteltjes x2 ZR740002

Referentie permanent uitverkocht

Veelgestelde vragen

Hier vind je onze antwoorden op de veelgestelde vragen:

De robot app werkt uitsluitend op smartphones.
Onze producten zijn compatibel met alle operatoren en de meerderheid van modems op de markt.
Je kan je product verbinden met elk WEP, WPA en WPA2 wifitype op de 2,4 GHz frequentieband.

Waarschuwing:
Je product kan niet verbinden met een 5 GHz wifi.
Wifi met een wachtwoord bestaande uit speciale tekens zal niet werken, net zoals open wifi (geen wachtwoord vereist).
Controleer of je apparaat compatibel is: Lijst compatibiliteit
Als je netwerk niet zichtbaar is in de lijst met beschikbare netwerken, plaats je apparaat dan dichter bij de router.
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
Bij 'Settings' (instellingen) aan de rechterkant van je startscherm moet je 'WiFi settings' kiezen en dan 'activate wifi' (wifi inschakelen).
Selecteer dan je wifinetwerk en geef je wachtwoord in.
Ga naar de instellingen van je smartphone en controleer of je smartphone is verbonden met de wifi van jouw huis. De wifi van jouw huis moet een internetverbinding hebben.
Hieronder volgt een lijst van de meest voorkomende problemen en oplossing in dalende volgorde van belangrijkheid.

  1. Het koppelen is gelukt maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app merkt dat jouw apparaat niet is verbonden, sluit de app dan en open deze opnieuw.

    Als je het apparaat nu nog niet ziet,
    - Explorer Serie 40 producten: neem de robot van zijn dockingstation en druk drie seconden lang op de knop. Als je een nieuwe koppeling wilt maken met een andere telefoon, moet je mogelijk meerdere keren op de knop drukken tot deze oranje begin te knipperen.
    - Explorer Serie 60 producten: herstart de robot door de knop te gebruiken naast de stofbak.
    - Explorer Serie 80 producten: herstart de robot door de knop te gebruiken onderaan de robot.

  2. WiFi-verbinding: controleer het WiFi-wachtwoord en typ dit zorgvuldig in.

  3. Houd je smartphone dicht tegen het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.

  4. Android toegangspunt: zorg ervoor dat de verbinding met het apparaat open houdt wanneer je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht verschijn mogelijk twee keer tijdens het koppelingsproces.

  5. iOS toegangspunt: na een aantal pogingen moet je je smartphone herstarten.

  6. iOS toegangspunt: tijdens het tot stand brengen van de verbinding met het apparaat verschijnt een pop-upscherm met de vraag om een verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT"-netwerk. Druk op "Join" (Verbinding maken).

  7. Toegangspunt: bij activering van het toegangspunt,
    - Explorer Serie 40 producten: knippert de LED oranje + dubbele beep?
    - Explorer Serie 60 producten: knipper het WiFi-lampje snel + beep?
    - Explorer Serie 80 producten: knippert het WiFi-lampje?

    Als dit niet het geval is, probeer dan opnieuw.

  8. Android toegangspunt: verwijder na enkele pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" uit de instellingen van jouw smartphone als je deze ziet.

  9. Android toegangspunt: sommige smartphones beschikken in de WiFi-instellingen de optie om een verbinding met een WiFi zonder internetverbinding te vermijden.

    Deactiveer deze optie voor je van start gaat met het koppelen zodat de smartphone een verbinding toelaat met het apparaat. Deze optie werd opgemerkt in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8.

  10. Internetverbinding: kijk na of het apparaat dat je wilt koppelen geen proxy nodig heeft.

  11. Android: je moet geolokalisatie toelaten.

  12. Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk hebt geselecteerd in de WiFi-instellingen (en niet 5 GHz) om jouw apparaat te koppelen.

  13. Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met uw thuis-WiFi correct is.

  14. Verbinding met de cloud: activeer mobiele gegeven op je smartphone.

  15. Na een aantal pogingen: herstart de WiFi-modem.

  16. Na een aantal pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker van het apparaat weer in het stopcontact.
    Als het probleem niet is opgelost, moet het apparaat worden gereset (harde reset).
Als er na meerdere pogingen nog steeds een fout optreedt:
Druk gedurende 5 seconden op de 'Home'-knop en controleer of het wifilampje knippert.
Als dit niet het geval is, schakel het apparaat dan uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.


Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
Nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd, treedt er een fout op bij het maken van een verbinding met de cloud.

• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten:
Druk gelijktijdig op de 'Home'-knop en 'Start'-knop gedurende 5 seconden. De startknop zal enkele keren knipperen om de activatie te bevestigen.
Belangrijk: schakel het apparaat uit en vervolgens weer aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd, treedt er een fout op bij het maken van een verbinding met het wifinetwerk.

1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Op sommige Xiaomi-telefoons kunnen zich problemen voordoen bij het maken van een verbinding. Er verschijnt mogelijk een groot aantal pop-up-vensters.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).

In dit geval probeer je de volgende stappen:
Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
Er zijn verschillende redenen:
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
Controleer of je apparaat compatibel is: Lijst compatibiliteit
Dit is helemaal niet verplicht en is afhankelijk van de voorkeur van elke gebruiker.
Dit is een Gyrokaart, een niet-permanente kaart waarmee je je schoonmaaksessie live visueel kunt volgen. Deze kaart heeft alleen een rapporteringsfunctie en kan niet worden gepersonaliseerd. Voor elke nieuwe schoonmaaksessie wordt er een nieuwe kaart aangemaakt.
De kwaliteit van de Gyrokaart kan worden beïnvloed als de robot te veel obstakels tegenkomt tijdens het schoonmaken. Voor je de robotstofzuiger inschakelt, verwijder je alle obstakels, stroomkabels, kledij of andere mogelijke obstakels die ervoor kunnen zorgen dat de robot moeilijkheden ondervindt.

De kwaliteit van de Gyrokaart kan ook worden beïnvloed als de robot moeilijkheden ondervindt om over een tapijt, drempel van een deur of poot van een stoel enz. te geraken.
De Gyrokaart dekt een maximale oppervlakte van 19x19m (360m²). Houd hier dus mee als je je dockingstation installeert.
Gebruik het toestel niet op natte oppervlakken of om vloeistoffen, hete stoffen (gloeiende kooltjes, sigaretten), uiterst fijne deeltjes (plaaster, cement, assen enz.), grof afval met scherpe randen (glas), schadelijke producten (oplosmiddelen, afbijtmiddelen enz.), bijtende producten (zuren, schoonmaakmiddelen enz.), ontvlambare en ontplofbare producten (op basis van olie of alcohol) op te zuigen.
Plaats het laadstation tegen een muur, op een vlakke ondergrond, op een plaats die de robotstofzuiger gemakkelijk kan vinden. Deze plaats moet vrij zijn van hindernissen (inclusief vloerkleden). Laat minstens 1,5 meter ruimte vrij links en rechts van het basisstation en 2 meter ervoor. Als het laadstation in een hoek geplaatst is of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken. Leg de stroomkabel van het basisstation langs de muur. Lees voor meer informatie de instructies in uw gebruikshandleiding.
Laat het laadstation altijd in het stopcontact zitten (de automatische herlaadfunctie is niet beschikbaar als het laadstation niet aangesloten is).
Ja, uw robotstofzuiger is uitgerust met valsensoren die trappen en gaten detecteren.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
Voor je de robotstofzuiger opzet zorg je ervoor dat er geen obstakels, stroomkabels, kledij of andere mogelijk gevaarlijke voorwerpen in de ruimte liggen die ervoor kunnen zorgen dat het apparaat defect gaat of andere ongevallen veroorzaakt.
Ja, de robot kan op het laadstation worden opgeladen, zelfs wanneer de hoofdschakelaar van de robot uit staat.
De robotstofzuiger heeft 3 schoonmaakstanden:
• 'Methodic' (om alle toegankelijke plaatsen schoon te maken)
• 'Wall follow' (om schoon te maken langs de muren en in de hoeken)
• 'Spot' (om een bepaalde plaats schoon te maken)
Om de 'Methodic'-stand te kiezen, druk je een keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Spot'-stand te kiezen, druk je twee keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Wall follow'-stand te kiezen, druk je drie keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Je kan de verschillende schoonmaakstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Om de schoonmaaksessie te pauzeren druk je op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de schoonmaaksessie te hernemen druk je opnieuw op de aan-en-uitknop.
Om de robot terug naar zijn dockingstation te sturen druk je op de herlaadknop op de robot. De herlaadknop zal in het rood oplichten.
Wanneer de robot aan het opladen is, zal het lampje op het laadstation blauw knipperen.
Wanneer de robot volledig is opgeladen, stopt het lampje met knipperen en blijft het blauw.
Bewaar de robotstofzuiger altijd in het dockingstation wanneer je hem niet gebruikt.
Als je plant de robot voor een lange tijd niet te gebruiken, laad de batterij dan volledig op en haal ze uit de robot (controleer of de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Bewaar ze op een koele, droge plaats. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
Het is niet aangewezen om de veger met water te gebruiken op moeilijke vloeren zoals parket, vast tapijt of matten.
Nee, de watertank en de vochtige veger moeten worden geplaatst net voor de schoonmaak en moeten meteen na de schoonmaak ook weer worden verwijderd.
Schakel de robotstofzuiger meteen uit.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat alles goed drogen voor je alles opnieuw installeert.
Gebruik uw apparaat niet. Raak de contactpunten niet aan om gevaarlijke situaties te voorkomen. Haal de stekker van het laadstation uit het stopcontact en laat het door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers vervangen.
Leeg de stofopvangbak na elk gebruik in de vuilbak. Maak de sluitingen van de stofopvangbak schoon met een doek.
Het is aangeraden om de middelste borstel tenminste eenmaal per week te reinigen.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is aangeraden om de filters tenminste eenmaal per week te reinigen.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is belangrijk de linkse, rechtse en voorste wieltjes regelmatig te reinigen om haar en draden te verwijderen.
Het is aangeraden eenmaal per week de sensoren en contactpunten (van de robot en het laadstation) af te vegen met een propere, droge doek.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Gebruik geen schoonmaakmiddelen om de robotstofzuiger schoon te maken.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is aangeraden de filter voor fijn stof en schuim iedere 6 maanden te vervangen.
De zijborstels moeten iedere zes maanden door nieuwe worden vervangen.
Gebruik uw apparaat niet. Om gevaarlijke situaties te voorkomen, moet u deze onderdelen door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers laten vervangen.
Controleer:
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
Er zijn verschillende redenen:
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
Controleer de volgende punten:
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• Je hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding.
• De stekker is goed aangesloten op het laadstation.
• Het laadsnoer is verbonden met het stopcontact.
• Er liggen geen storende voorwerpen rond het laadstation.
• Er bevinden zich geen voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation.
• Het laadstation is ingeschakeld (het ledlampje is groen).

Als je al deze punten hebt gecontroleerd en de robot slaagt er nog steeds niet in om naar het basisstation terug te keren, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.

Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Dit komt vaker voor. De stofzuiger kan zonder risico verbonden blijven met het dockingstation.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
Controleer de volgende punten:
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
Controleer de volgende punten:
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.

Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Controleer of de borstel wordt geblokkeerd. Haal het haar en de draden uit de borstel.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Knipperend licht en een geluidsignaal geven een fout aan.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.

Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
De beveiligingsfunctie van de borstel met hoge draaisnelheid wordt geactiveerd wanneer de robot een risico detecteert.

Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.

Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
De robot kan bepaalde problemen krijgen die getoond worden met foutcodes.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
De filter is misschien verkeerd geplaatst. Probeer de filter juist in de gleuf op zijn houder te zetten.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog steeds niet werkt, probeer het dan niet uiteen te halen of het apparaat zelf te repareren en breng het naar een erkend reparatiecentrum.
De robot kan gereset worden door 5 seconden tegelijk op de homeknop en de startknop te duwen. Je zal een bieptoon horen en de startknop brandt als de procedure succesvol is verlopen.
Dit is normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Controleer eerst of de robot is verbonden. Als het wifi-ledlampje brandt, is de robot aan het proberen te verbinden met het wifinetwerk.

Het lampje is uit: de robot is niet verbonden. Controleer eerst je modem.

Het ledlampje brandt: de robot is aan het verbinden. Wacht even.
Als de robot verschillende minuten in deze status blijft, herstart de robot dan door hem uit zijn houder te halen en de schakelaar bij de stofbak te gebruiken.

Het ledlampje brandt en is stabiel: De robot is verbonden.
In dit geval herstart je de robot door hem uit zijn houder te halen en de schakelaar bij de stofbak te gebruiken. Als dit niet werkt, gebruik je de resetprocedure.
Herstart de robot met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Nee, het apparaat is ontworpen voor uitsluitend gebruik binnen.
Ja, de robotstofzuigersensoren vereisen geen licht om te kunnen stofzuigen.
De robotstofzuiger werkt efficiënt op harde vloeroppervlakken, waaronder tegels, parket, laminaat, vinyl en tapijten niet dikker dan 1,5 cm.
Ja, het is aangeraden een robotstofzuiger te gebruiken om alles proper te houden, maar er zijn nog steeds oppervlakken waarop de robot niet zo efficiënt werkt als niet-robotstofzuigers.
Ja, je kan een enkele schoonmaaksessie plannen of een dagelijkse schoonmaakfunctie via de smartphone-applicatie.
De robot is beperkt tot een programma per dag om een optimale schoonmaak van alle toegankelijke kamers te verzekeren.
Ja. De robot zal overgaan op de slaapstand wanneer hij volledig is opgeladen.
Ja, de robot keert automatisch terug naar het oplaadstation wanneer de batterij bijna leeg is tijdens het schoonmaken.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Dit komt doordat de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation: omdat de robot terugkeert naar zijn startpunt, zal hij teruggaan naar waar hij startte met stofzuigen in de Spot-stand.
Uw toestel bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als u denkt dat er een onderdeel ontbreekt, contacteer dan de klantendienst. Wij helpen u een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de sectie "Accessoires" van de website om gemakkelijk te vinden wat u nodig hebt voor uw product.
U vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.
De robotstofzuiger heeft 3 stroomstanden: Silent (stil), Normal en Boost.
Je kan ook verschillende stroomstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Ja, de robotsensoren laten toe een vloerkleed te detecteren en de robot gaat dan automatisch over naar de Boost-stand.
Het zal 4-5 uur duren om een lege batterij op te laden.
De robot kan tot 90 min. werken voor de batterij bijna leeg is.
Je kan je robot delen door elke persoon de Rowenta-robotapp te laten downloaden en de verbindingsinstructies te volgen.
Om je smartphone de wifi rond je te doen detecteren, moet de applicatie de toelating hebben zoals vereist door Google.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
Als je je robot verkoopt, moet je eraan denken om jouw gegevens te verwijderen:
• houd de knoppen 'AAN/UIT' en 'Home' 20 seconden lang ingedrukt.
• open de Robots-app.
• klik op Instellingen.
• klik op de naam van jouw robot en 'Verwijder het product'.
De robot app werkt uitsluitend op smartphones.
Onze producten zijn compatibel met alle operatoren en de meerderheid van modems op de markt.
Je kan je product verbinden met elk WEP, WPA en WPA2 wifitype op de 2,4 GHz frequentieband.

Waarschuwing:
Je product kan niet verbinden met een 5 GHz wifi.
Wifi met een wachtwoord bestaande uit speciale tekens zal niet werken, net zoals open wifi (geen wachtwoord vereist).
Controleer of je apparaat compatibel is: Lijst compatibiliteit
Als je netwerk niet zichtbaar is in de lijst met beschikbare netwerken, plaats je apparaat dan dichter bij de router.
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
Bij 'Settings' (instellingen) aan de rechterkant van je startscherm moet je 'WiFi settings' kiezen en dan 'activate wifi' (wifi inschakelen).
Selecteer dan je wifinetwerk en geef je wachtwoord in.
Ga naar de instellingen van je smartphone en controleer of je smartphone is verbonden met de wifi van jouw huis. De wifi van jouw huis moet een internetverbinding hebben.
Hieronder volgt een lijst van de meest voorkomende problemen en oplossing in dalende volgorde van belangrijkheid.

  1. Het koppelen is gelukt maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app merkt dat jouw apparaat niet is verbonden, sluit de app dan en open deze opnieuw.

    Als je het apparaat nu nog niet ziet,
    - Explorer Serie 40 producten: neem de robot van zijn dockingstation en druk drie seconden lang op de knop. Als je een nieuwe koppeling wilt maken met een andere telefoon, moet je mogelijk meerdere keren op de knop drukken tot deze oranje begin te knipperen.
    - Explorer Serie 60 producten: herstart de robot door de knop te gebruiken naast de stofbak.
    - Explorer Serie 80 producten: herstart de robot door de knop te gebruiken onderaan de robot.

  2. WiFi-verbinding: controleer het WiFi-wachtwoord en typ dit zorgvuldig in.

  3. Houd je smartphone dicht tegen het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.

  4. Android toegangspunt: zorg ervoor dat de verbinding met het apparaat open houdt wanneer je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht verschijn mogelijk twee keer tijdens het koppelingsproces.

  5. iOS toegangspunt: na een aantal pogingen moet je je smartphone herstarten.

  6. iOS toegangspunt: tijdens het tot stand brengen van de verbinding met het apparaat verschijnt een pop-upscherm met de vraag om een verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT"-netwerk. Druk op "Join" (Verbinding maken).

  7. Toegangspunt: bij activering van het toegangspunt,
    - Explorer Serie 40 producten: knippert de LED oranje + dubbele beep?
    - Explorer Serie 60 producten: knipper het WiFi-lampje snel + beep?
    - Explorer Serie 80 producten: knippert het WiFi-lampje?

    Als dit niet het geval is, probeer dan opnieuw.

  8. Android toegangspunt: verwijder na enkele pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" uit de instellingen van jouw smartphone als je deze ziet.

  9. Android toegangspunt: sommige smartphones beschikken in de WiFi-instellingen de optie om een verbinding met een WiFi zonder internetverbinding te vermijden.

    Deactiveer deze optie voor je van start gaat met het koppelen zodat de smartphone een verbinding toelaat met het apparaat. Deze optie werd opgemerkt in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8.

  10. Internetverbinding: kijk na of het apparaat dat je wilt koppelen geen proxy nodig heeft.

  11. Android: je moet geolokalisatie toelaten.

  12. Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk hebt geselecteerd in de WiFi-instellingen (en niet 5 GHz) om jouw apparaat te koppelen.

  13. Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met uw thuis-WiFi correct is.

  14. Verbinding met de cloud: activeer mobiele gegeven op je smartphone.

  15. Na een aantal pogingen: herstart de WiFi-modem.

  16. Na een aantal pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker van het apparaat weer in het stopcontact.
    Als het probleem niet is opgelost, moet het apparaat worden gereset (harde reset).
Als er na meerdere pogingen nog steeds een fout optreedt:
Druk gedurende 5 seconden op de 'Home'-knop en controleer of het wifilampje knippert.
Als dit niet het geval is, schakel het apparaat dan uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.


Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
Nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd, treedt er een fout op bij het maken van een verbinding met de cloud.

• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten:
Druk gelijktijdig op de 'Home'-knop en 'Start'-knop gedurende 5 seconden. De startknop zal enkele keren knipperen om de activatie te bevestigen.
Belangrijk: schakel het apparaat uit en vervolgens weer aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd, treedt er een fout op bij het maken van een verbinding met het wifinetwerk.

1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Op sommige Xiaomi-telefoons kunnen zich problemen voordoen bij het maken van een verbinding. Er verschijnt mogelijk een groot aantal pop-up-vensters.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).

In dit geval probeer je de volgende stappen:
Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
Er zijn verschillende redenen:
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
Controleer of je apparaat compatibel is: Lijst compatibiliteit
Dit is helemaal niet verplicht en is afhankelijk van de voorkeur van elke gebruiker.
Dit is een Gyrokaart, een niet-permanente kaart waarmee je je schoonmaaksessie live visueel kunt volgen. Deze kaart heeft alleen een rapporteringsfunctie en kan niet worden gepersonaliseerd. Voor elke nieuwe schoonmaaksessie wordt er een nieuwe kaart aangemaakt.
De kwaliteit van de Gyrokaart kan worden beïnvloed als de robot te veel obstakels tegenkomt tijdens het schoonmaken. Voor je de robotstofzuiger inschakelt, verwijder je alle obstakels, stroomkabels, kledij of andere mogelijke obstakels die ervoor kunnen zorgen dat de robot moeilijkheden ondervindt.

De kwaliteit van de Gyrokaart kan ook worden beïnvloed als de robot moeilijkheden ondervindt om over een tapijt, drempel van een deur of poot van een stoel enz. te geraken.
De Gyrokaart dekt een maximale oppervlakte van 19x19m (360m²). Houd hier dus mee als je je dockingstation installeert.
Gebruik het toestel niet op natte oppervlakken of om vloeistoffen, hete stoffen (gloeiende kooltjes, sigaretten), uiterst fijne deeltjes (plaaster, cement, assen enz.), grof afval met scherpe randen (glas), schadelijke producten (oplosmiddelen, afbijtmiddelen enz.), bijtende producten (zuren, schoonmaakmiddelen enz.), ontvlambare en ontplofbare producten (op basis van olie of alcohol) op te zuigen.
Plaats het laadstation tegen een muur, op een vlakke ondergrond, op een plaats die de robotstofzuiger gemakkelijk kan vinden. Deze plaats moet vrij zijn van hindernissen (inclusief vloerkleden). Laat minstens 1,5 meter ruimte vrij links en rechts van het basisstation en 2 meter ervoor. Als het laadstation in een hoek geplaatst is of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken. Leg de stroomkabel van het basisstation langs de muur. Lees voor meer informatie de instructies in uw gebruikshandleiding.
Laat het laadstation altijd in het stopcontact zitten (de automatische herlaadfunctie is niet beschikbaar als het laadstation niet aangesloten is).
Ja, uw robotstofzuiger is uitgerust met valsensoren die trappen en gaten detecteren.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
Voor je de robotstofzuiger opzet zorg je ervoor dat er geen obstakels, stroomkabels, kledij of andere mogelijk gevaarlijke voorwerpen in de ruimte liggen die ervoor kunnen zorgen dat het apparaat defect gaat of andere ongevallen veroorzaakt.
Ja, de robot kan op het laadstation worden opgeladen, zelfs wanneer de hoofdschakelaar van de robot uit staat.
De robotstofzuiger heeft 3 schoonmaakstanden:
• 'Methodic' (om alle toegankelijke plaatsen schoon te maken)
• 'Wall follow' (om schoon te maken langs de muren en in de hoeken)
• 'Spot' (om een bepaalde plaats schoon te maken)
Om de 'Methodic'-stand te kiezen, druk je een keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Spot'-stand te kiezen, druk je twee keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Wall follow'-stand te kiezen, druk je drie keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Je kan de verschillende schoonmaakstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Om de schoonmaaksessie te pauzeren druk je op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de schoonmaaksessie te hernemen druk je opnieuw op de aan-en-uitknop.
Om de robot terug naar zijn dockingstation te sturen druk je op de herlaadknop op de robot. De herlaadknop zal in het rood oplichten.
Wanneer de robot aan het opladen is, zal het lampje op het laadstation blauw knipperen.
Wanneer de robot volledig is opgeladen, stopt het lampje met knipperen en blijft het blauw.
Bewaar de robotstofzuiger altijd in het dockingstation wanneer je hem niet gebruikt.
Als je plant de robot voor een lange tijd niet te gebruiken, laad de batterij dan volledig op en haal ze uit de robot (controleer of de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Bewaar ze op een koele, droge plaats. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
Het is niet aangewezen om de veger met water te gebruiken op moeilijke vloeren zoals parket, vast tapijt of matten.
Nee, de watertank en de vochtige veger moeten worden geplaatst net voor de schoonmaak en moeten meteen na de schoonmaak ook weer worden verwijderd.
Schakel de robotstofzuiger meteen uit.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat alles goed drogen voor je alles opnieuw installeert.
Gebruik uw apparaat niet. Raak de contactpunten niet aan om gevaarlijke situaties te voorkomen. Haal de stekker van het laadstation uit het stopcontact en laat het door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers vervangen.
Leeg de stofopvangbak na elk gebruik in de vuilbak. Maak de sluitingen van de stofopvangbak schoon met een doek.
Het is aangeraden om de middelste borstel tenminste eenmaal per week te reinigen.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is aangeraden om de filters tenminste eenmaal per week te reinigen.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is belangrijk de linkse, rechtse en voorste wieltjes regelmatig te reinigen om haar en draden te verwijderen.
Het is aangeraden eenmaal per week de sensoren en contactpunten (van de robot en het laadstation) af te vegen met een propere, droge doek.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Gebruik geen schoonmaakmiddelen om de robotstofzuiger schoon te maken.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is aangeraden de filter voor fijn stof en schuim iedere 6 maanden te vervangen.
De zijborstels moeten iedere zes maanden door nieuwe worden vervangen.
Gebruik uw apparaat niet. Om gevaarlijke situaties te voorkomen, moet u deze onderdelen door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers laten vervangen.
Controleer:
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
Er zijn verschillende redenen:
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
Controleer de volgende punten:
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• Je hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding.
• De stekker is goed aangesloten op het laadstation.
• Het laadsnoer is verbonden met het stopcontact.
• Er liggen geen storende voorwerpen rond het laadstation.
• Er bevinden zich geen voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation.
• Het laadstation is ingeschakeld (het ledlampje is groen).

Als je al deze punten hebt gecontroleerd en de robot slaagt er nog steeds niet in om naar het basisstation terug te keren, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.

Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Dit komt vaker voor. De stofzuiger kan zonder risico verbonden blijven met het dockingstation.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
Controleer de volgende punten:
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
Controleer de volgende punten:
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.

Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Controleer of de borstel wordt geblokkeerd. Haal het haar en de draden uit de borstel.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Knipperend licht en een geluidsignaal geven een fout aan.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.

Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
De beveiligingsfunctie van de borstel met hoge draaisnelheid wordt geactiveerd wanneer de robot een risico detecteert.

Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.

Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
De robot kan bepaalde problemen krijgen die getoond worden met foutcodes.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
De filter is misschien verkeerd geplaatst. Probeer de filter juist in de gleuf op zijn houder te zetten.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog steeds niet werkt, probeer het dan niet uiteen te halen of het apparaat zelf te repareren en breng het naar een erkend reparatiecentrum.
De robot kan gereset worden door 5 seconden tegelijk op de homeknop en de startknop te duwen. Je zal een bieptoon horen en de startknop brandt als de procedure succesvol is verlopen.
Dit is normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Controleer eerst of de robot is verbonden. Als het wifi-ledlampje brandt, is de robot aan het proberen te verbinden met het wifinetwerk.

Het lampje is uit: de robot is niet verbonden. Controleer eerst je modem.

Het ledlampje brandt: de robot is aan het verbinden. Wacht even.
Als de robot verschillende minuten in deze status blijft, herstart de robot dan door hem uit zijn houder te halen en de schakelaar bij de stofbak te gebruiken.

Het ledlampje brandt en is stabiel: De robot is verbonden.
In dit geval herstart je de robot door hem uit zijn houder te halen en de schakelaar bij de stofbak te gebruiken. Als dit niet werkt, gebruik je de resetprocedure.
Herstart de robot met behulp van de schakelaar naast de stofbak.
Nee, het apparaat is ontworpen voor uitsluitend gebruik binnen.
Ja, de robotstofzuigersensoren vereisen geen licht om te kunnen stofzuigen.
De robotstofzuiger werkt efficiënt op harde vloeroppervlakken, waaronder tegels, parket, laminaat, vinyl en tapijten niet dikker dan 1,5 cm.
Ja, het is aangeraden een robotstofzuiger te gebruiken om alles proper te houden, maar er zijn nog steeds oppervlakken waarop de robot niet zo efficiënt werkt als niet-robotstofzuigers.
Ja, je kan een enkele schoonmaaksessie plannen of een dagelijkse schoonmaakfunctie via de smartphone-applicatie.
De robot is beperkt tot een programma per dag om een optimale schoonmaak van alle toegankelijke kamers te verzekeren.
Ja. De robot zal overgaan op de slaapstand wanneer hij volledig is opgeladen.
Ja, de robot keert automatisch terug naar het oplaadstation wanneer de batterij bijna leeg is tijdens het schoonmaken.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Dit komt doordat de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation: omdat de robot terugkeert naar zijn startpunt, zal hij teruggaan naar waar hij startte met stofzuigen in de Spot-stand.
Uw toestel bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als u denkt dat er een onderdeel ontbreekt, contacteer dan de klantendienst. Wij helpen u een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de sectie "Accessoires" van de website om gemakkelijk te vinden wat u nodig hebt voor uw product.
U vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.
De robotstofzuiger heeft 3 stroomstanden: Silent (stil), Normal en Boost.
Je kan ook verschillende stroomstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Ja, de robotsensoren laten toe een vloerkleed te detecteren en de robot gaat dan automatisch over naar de Boost-stand.
Het zal 4-5 uur duren om een lege batterij op te laden.
De robot kan tot 90 min. werken voor de batterij bijna leeg is.
Je kan je robot delen door elke persoon de Rowenta-robotapp te laten downloaden en de verbindingsinstructies te volgen.
Om je smartphone de wifi rond je te doen detecteren, moet de applicatie de toelating hebben zoals vereist door Google.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
Als je je robot verkoopt, moet je eraan denken om jouw gegevens te verwijderen:
• houd de knoppen 'AAN/UIT' en 'Home' 20 seconden lang ingedrukt.
• open de Robots-app.
• klik op Instellingen.
• klik op de naam van jouw robot en 'Verwijder het product'.

Verbintenis

Ons engagement voor duurzaamheid? Onze producten kunnen 10 jaar lang hersteld worden
lamp.svg

Onze herstel-centra

BIJ JOU IN DE BUURT

(*) Vegen met zijborstels, borstelen met centale borstel, stofzuigen en dweilen - in vergelijking met de top 15 van best verkopende toestellen in Europa (14 landen) + Rusland, onafhankelijk paneldata van 2019 , in waarde volume.

big-truck.svg
Levering binnen 3 dagen*

*Werkdagen

telephone.svg
Hulp nodig?

071 82 52 60

Van maandag tot vrijdag 9u-19u

Contacteer ons

r-rowenta.svg
Technologie op haar best

Sinds 1909

Onze geschiedenis

screwdriver2.svg
15 jaar herstelbaar

Rowenta garandeert je dat je product gedurende 15 jaar in Europa hersteld kan worden

Ons engagement

Onze producten
X-Force Flex 14.60 RH9958 Steelstofzuiger

Rowenta's krachtigste steelstofzuiger!

549,00 €
X-Plorer Serie 75 RR7687 Robotstofzuiger

Intelligent en krachtig, ideaal tegen dierenhaar

499,00 €

Er is geen resultaat voor je zoekopdracht: 

U kunt een nieuwe zoekopdracht maken met behulp van de volgende tips:

  • Check de spelling, probeer synoniemen te gebruiken
  • Beperk uw zoekopdracht tot een of twee termen
  • Gebruik minder specifieke woorden, een meer algemeen woord kan meer producten opleveren
Onze producten
X-Force Flex 14.60 RH9958 Steelstofzuiger

Rowenta's krachtigste steelstofzuiger!

549,00 €
X-Plorer Serie 75 RR7687 Robotstofzuiger

Intelligent en krachtig, ideaal tegen dierenhaar

499,00 €