Factuur

Je factuur werd per e-mail verstuurd op het moment dat je pakket werd verzonden.
Je vindt deze in je mailbox door te zoeken op bijvoorbeeld je bestelnummer.
Als je hulp nodig hebt, kan je contact opnemen met onze klantendienst via het contactformulier: Neem contact op.
X-Plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger
0 bundels beschikbaar
X-Plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger
Ref. : RR7387WH
Slaat geen plekje van je huis over!

X-Plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger

Ref. : RR7387WH

Slaat geen plekje van je huis over!

  • SLIMME NAVIGATIE: Overal automatisch schoonmaken dankzij de Smart Exploration 4.0, verbeterd met gyro-technologie en infraroodsensoren voor een echt efficiënte en zeer nauwkeurige navigatie
  • ANIMAL CARE: Garandeert een grondige schoonmaak van de woning, zelfs met huisdieren, dankzij een krachtige Animal Turbo-borstel om dierenharen en dergelijke op te vangen, en de Animal Scrub-dweil om hardnekkige vlekken te verwijderen
  • 4-IN-1 REINIGENDE KRACHT: Twee laterale borstels voor hoeken en moeilijk bereikbare plekken in huis, de Animal Turbo-borstel voor dierenharen, een BLDC-motor voor een betrouwbare zuigkracht en het Aqua Power-systeem om vloeroppervlakken te dweilen
  • HERSTELBAAR PRODUCT: Dit product met 10-jaar lange gewaarborgde herstelbaarheid maakt deel uit van een zuinigere en milieugerichte aanpak die bij Rowenta hoog in het vaandel staat
  • ALLERGY CARE: Bescherm uw woning tegen allergenen dankzij het krachtige HEPA-filtersysteem waarmee tot 99,9% van de stofallergenen opvangen wordt, en de Allergy elektrostatische dweil om zelfs de fijnste stofdeeltjes te verwijderen
  • VOLLEDIG GEKOPPELD: De gratis bijbehorende Rowenta Robots-app (voor iOS en Android) zorgt voor eenvoudige planning en onderhoud en is compatibel met spraakgestuurde assistenten waaronder Alexa van Amazon en Google Assistant
  • Meer bekijken
(Gratis voor bestellingen van meer dan €30). Gratis retourneren.
  • 241,00 € Adviesprijs*369,00 €
Verzonden door Rowenta Shop.
Visa-MasterCard-AmericanExpress-PayPal.png
X-Plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger
241,00 € Adviesprijs*369,00 €
Product niet beschikbaar
Niet beschikbaar
Breng me op de hoogte

2 jaar

Internationale garantie

Meer lezen

15 jaar

Herstelbaar tegen eerlijke prijs

Meer lezen

De X-Plorer Serie 50 robotstofzuiger van Rowenta

Met de X-plorer Serie 50 robotstofzuiger van Rowenta heeft u voortaan echte technologische hoogstandjes binnen handbereik. Stofzuigen in huis was nog nooit zo eenvoudig met deze innovatieve oplossing. Ontdek deze geavanceerde en automatische stofzuiger, speciaal ontworpen voor een optimaal gebruiksgemak en een bijzonder vlotte stofzuigbeurt: 4-in-1 diepreinigende werking, zeer nauwkeurige infraroodsensoren en een intuïtieve gebruiksvriendelijke Rowenta app met overzichtelijke interface, compatibel met uw spraakgestuurde assistent. Dit speciale Total Care-model is voorzien van een Animal Turbo-borstel die dierenharen en dergelijke wegneemt, een krachtige filter die afrekent met allergenen en 3 specifieke dweilen.  Dankzij de compatibele magneetstrip kunt u specifieke zones opgeven waar de robot niet mag komen.
X-Plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger

Technische specificaties / vergelijking

Technologie
Technologie Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel
Type borstel
Type borstel Huisdieren turboborstel Turboborstel Turboborstel Turboborstel
Zijborstel
Zijborstel 2 2 2 2
Motorisering
Motorisering Borstelloze motor N.v.t. N.v.t. Borstelloze motor
Energieniveaus
Energieniveaus 3 1 1 3
Gebruiksgemak
Gebruiksgemak Automatische en moeiteloze reiniging N.v.t. N.v.t. Automatische en moeiteloze reiniging
Efficiëntie stofzuigen
Efficiëntie stofzuigen Goed (< 2000 Pa) Goed (< 2000 Pa) Goed (< 2000 Pa) Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa)
Dweilen
Dweilen Standaard Nee Standaard Standaard
Geschikt voor obstakels
Geschikt voor obstakels Standaard (obstakeldetectie >10 cm) Standaard (obstakeldetectie >10 cm) Standaard (obstakeldetectie >10 cm) Goed (Lage obstakeldetectie >8cm)
Geschikt voor trappen
Geschikt voor trappen Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren
Ruimtedekking (navigatietechnologie)
Ruimtedekking (navigatietechnologie) Geweldig (gyroscopisch) Goed (Willekeurig) Goed (Willekeurig) Geweldig (gyroscopisch)
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan Geweldig Standaard Standaard Beste in zijn klasse
Planning
Planning
Selectie van te reinigen ruimtes
Selectie van te reinigen ruimtes Nee Nee Nee Nee
Batterijtype
Batterijtype Lithium-ion Lithium-ion Lithium-ion Lithium-ion
Type opladen
Type opladen Docking station Docking station Docking station Docking station
Zelfladend
Zelfladend
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten)
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten)
Bedieningssysteem
Bedieningssysteem Ja : applicatie Ja : applicatie Ja : applicatie Ja : applicatie
Allergie model
Allergie model
Huisdier model
Huisdier model
241,00 € Adviesprijs*369,00 € Niet beschikbaar
180,00 € Adviesprijs*269,00 € Op voorraad
299,00 € Op voorraad
259,00 € Adviesprijs*429,00 € Op voorraad

Andere accessoires & wisselstukken

Filters en borstels ZR720002

Om de 6 maanden te veranderen

Product niet beschikbaar

Filter x2 en borsteltjes x2 ZR720001

Onderdelen elke 6 maanden vervangen

Product niet beschikbaar

Microvezeldoekjes x2 ZR690202

Elke 6 maanden vervangen

Op voorraad

Houder voor doekje + 4 microvezeldoekjes ZR690002

Elke 6 maanden vervangen

Op voorraad

Virtuele muur: magneetband 2M ZR690001

Bakent de stofzuigzone af

Product niet beschikbaar

Centrale borstel en reinigingsset ZR720004

Maak de borstel regelmatig schoon

Op voorraad

Borstel voor dierenhaar en kleine borstel ZR720003

Geschikt voor alle soorten haar

Op voorraad

Oplaadbasis stofzuiger SS-2230002536

Oplaadstation voor robotstofzuigers

Op voorraad

Witte stofopvangbak SS-2230002733

Zeer gemakkelijk te verwijderen

Op voorraad

Blauwe afneembare borstel SS-2230002732

Handig en onmisbaar!

Op voorraad

Klep RS-2230001902

Geeft toegang tot de borstel

Op voorraad

Borsteltje RS-2230001065

Handig

Op voorraad

Voeding 19 V RS-RT900867

Moet in het stopcontact blijven zitten

Op voorraad

Lithium-ion-batterij 14 V RS-RT900866

Uitneembaar om gemakkelijk op te laden

Op voorraad

Veelgestelde vragen

Hier vind je onze antwoorden op de veelgestelde vragen:

De robot app werkt uitsluitend op smartphones.
Controleer of je apparaat compatibel is: Lijst compatibiliteit
Als je netwerk niet zichtbaar is in de lijst met beschikbare netwerken, plaats je apparaat dan dichter bij de router.
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
Ga naar de instellingen van je smartphone en controleer of je smartphone is verbonden met de wifi van jouw huis. De wifi van jouw huis moet een internetverbinding hebben.
Nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd, treedt er een fout op bij het maken van een verbinding met het wifinetwerk.

1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het apparaat is losgekoppeld van de basis. Schakel het apparaat vervolgens weer aan.
Als er na meerdere pogingen nog steeds een fout optreedt:
Druk gedurende 5 seconden op de startknop en zorg ervoor dat het oranje lampje knippert.
Schakel het apparaat uit als dit niet het geval is en probeer het opnieuw.


Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
Nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd, treedt er een fout op bij het maken van een verbinding met de cloud.

• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het apparaat is losgekoppeld van de basis. Schakel het apparaat vervolgens weer aan.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten aan de hand van de volgende stappen:
• Verwijder de robot van de basis.
• Schakel de robot uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
• Als de robot is uitgeschakeld, houd de startknop dan gedurende 20 seconden ingedrukt. Je hoort tweemaal een pieptoon om aan te geven dat de robot met succes is gereset.
• Schakel de robot vervolgens uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
Op sommige Xiaomi-telefoons kunnen zich problemen voordoen bij het maken van een verbinding. Er verschijnt mogelijk een groot aantal pop-up-vensters.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).

In dit geval probeer je de volgende stappen:
Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
Er zijn verschillende redenen:
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
Controleer of je apparaat compatibel is: Lijst compatibiliteit
Dit is helemaal niet verplicht en is afhankelijk van de voorkeur van elke gebruiker.
Dit is een Gyrokaart, een niet-permanente kaart waarmee je je schoonmaaksessie live visueel kunt volgen. Deze kaart heeft alleen een rapporteringsfunctie en kan niet worden gepersonaliseerd. Voor elke nieuwe schoonmaaksessie wordt er een nieuwe kaart aangemaakt.
De kwaliteit van de Gyrokaart kan worden beïnvloed als de robot te veel obstakels tegenkomt tijdens het schoonmaken. Voor je de robotstofzuiger inschakelt, verwijder je alle obstakels, stroomkabels, kledij of andere mogelijke obstakels die ervoor kunnen zorgen dat de robot moeilijkheden ondervindt.

De kwaliteit van de Gyrokaart kan ook worden beïnvloed als de robot moeilijkheden ondervindt om over een tapijt, drempel van een deur of poot van een stoel enz. te geraken.
De Gyrokaart dekt een maximale oppervlakte van 19x19m (360m²). Houd hier dus mee als je je dockingstation installeert.
Gebruik het toestel niet op natte oppervlakken of om vloeistoffen, hete stoffen (gloeiende kooltjes, sigaretten), uiterst fijne deeltjes (plaaster, cement, assen enz.), grof afval met scherpe randen (glas), schadelijke producten (oplosmiddelen, afbijtmiddelen enz.), bijtende producten (zuren, schoonmaakmiddelen enz.), ontvlambare en ontplofbare producten (op basis van olie of alcohol) op te zuigen.
Plaats het laadstation tegen een muur, op een vlakke ondergrond, op een plaats die de robotstofzuiger gemakkelijk kan vinden. Deze plaats moet vrij zijn van hindernissen (inclusief vloerkleden). Laat minstens 1,5 meter ruimte vrij links en rechts van het basisstation en 2 meter ervoor. Als het laadstation in een hoek geplaatst is of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken. Leg de stroomkabel van het basisstation langs de muur. Lees voor meer informatie de instructies in uw gebruikshandleiding.
Laat het laadstation altijd in het stopcontact zitten (de automatische herlaadfunctie is niet beschikbaar als het laadstation niet aangesloten is).
Ja, uw robotstofzuiger is uitgerust met valsensoren die trappen en gaten detecteren.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
Voor je de robotstofzuiger opzet zorg je ervoor dat er geen obstakels, stroomkabels, kledij of andere mogelijk gevaarlijke voorwerpen in de ruimte liggen die ervoor kunnen zorgen dat het apparaat defect gaat of andere ongevallen veroorzaakt.
Ja, de robot kan op het laadstation worden opgeladen, zelfs wanneer de hoofdschakelaar van de robot uit staat.
De robotstofzuiger heeft 3 schoonmaakstanden:
• 'Methodic' (om alle toegankelijke plaatsen schoon te maken)
• 'Wall follow' (om schoon te maken langs de muren en in de hoeken)
• 'Spot' (om een bepaalde plaats schoon te maken)
Om de 'Methodic'-stand te kiezen, druk je een keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Spot'-stand te kiezen, druk je twee keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Wall follow'-stand te kiezen, druk je drie keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Je kan de verschillende schoonmaakstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Om de schoonmaaksessie te pauzeren druk je op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de schoonmaaksessie te hernemen druk je opnieuw op de aan-en-uitknop.
Zodra het AAN/UIT-lichtje van de knop van de robot stopt met knipperen is de batterij volledig opgeladen.
Bewaar de robotstofzuiger altijd in het dockingstation wanneer je hem niet gebruikt.
Als je plant hem lang niet te gebruiken, kan je hem uit zijn dockingstation opbergen in een koele en droge ruimte. Zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld en dat de batterij volledig is opgeladen. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
Meet de barrièrelijn af die je wenst in te stellen als grens en snijd de nodige lengte af van de strook. Als je een voorwerp moet afbakenen, snijd dan meerdere stukken af van de strook. Plaats de strook vlak op de vloer.
Om de robot terug naar zijn dockingstation te sturen, druk je tweemaal op de knop van de robot als deze in werking in. Houd er rekening mee dat als je de robot pauzeert en tweemaal op de aan- en uitknop drukt, de robot in 'Spot'-stand zal schoonmaken.
Het is niet aangewezen om de veger met water te gebruiken op moeilijke vloeren zoals parket, vast tapijt of matten.
Nee, de watertank en de vochtige veger moeten worden geplaatst net voor de schoonmaak en moeten meteen na de schoonmaak ook weer worden verwijderd.
Schakel de robotstofzuiger meteen uit.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat alles goed drogen voor je alles opnieuw installeert.
Gebruik uw apparaat niet. Raak de contactpunten niet aan om gevaarlijke situaties te voorkomen. Haal de stekker van het laadstation uit het stopcontact en laat het door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers vervangen.
Leeg de stofopvangbak na elk gebruik in de vuilbak. Maak de sluitingen van de stofopvangbak schoon met een doek.
Het is aangeraden om de middelste borstel tenminste eenmaal per week te reinigen.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is aangeraden om de filters tenminste eenmaal per week te reinigen.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is belangrijk de linkse, rechtse en voorste wieltjes regelmatig te reinigen om haar en draden te verwijderen.
Het is aangeraden eenmaal per week de sensoren en contactpunten (van de robot en het laadstation) af te vegen met een propere, droge doek.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Gebruik geen schoonmaakmiddelen om de robotstofzuiger schoon te maken.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is aangeraden de filter voor fijn stof en schuim iedere 6 maanden te vervangen.
De zijborstels moeten iedere zes maanden door nieuwe worden vervangen.
Gebruik uw apparaat niet. Om gevaarlijke situaties te voorkomen, moet u deze onderdelen door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers laten vervangen.
Controleer:
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
Er zijn verschillende redenen:
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.

Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Dit komt vaker voor. De stofzuiger kan zonder risico verbonden blijven met het dockingstation.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
Controleer de volgende punten:
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
Controleer de volgende punten:
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.

Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Controleer of de borstel wordt geblokkeerd. Haal het haar en de draden uit de borstel.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Knipperend licht en een geluidsignaal geven een fout aan.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.

Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
De beveiligingsfunctie van de borstel met hoge draaisnelheid wordt geactiveerd wanneer de robot een risico detecteert.

Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.

Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
De robot kan bepaalde problemen krijgen die getoond worden met foutcodes.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
De filter is misschien verkeerd geplaatst. Probeer de filter juist in de gleuf op zijn houder te zetten.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog steeds niet werkt, probeer het dan niet uiteen te halen of het apparaat zelf te repareren en breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Controleer de volgende punten:
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• U hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding. Als dit niet het geval is, verplaats het laadstation dan of verwijder de hinderende voorwerpen.
• Is de ronde stekker goed op het laadstation aangesloten? Als dit niet het geval is, steek de ronde stekker dan in het laadstation.
• Zit het laadsnoer in het stopcontact? Als dit niet het geval is, steek het laadsnoer dan in het stopcontact.
• Bevindt er zich een voorwerp dicht bij het laadstation? Zo ja, verwijder dan alle voorwerpen rond het laadstation.
• Bevinden er zich voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation? Zo ja, verwijder dan alle voorwerpen op de contactpunten van het laadstation.
• Is het laadstation uitgeschakeld (is de led bij 'Power' rood)? Zo ja, schakel het laadstation dan in door het op de netstroom aan te sluiten.
• Als u een virtuele muur hebt geïnstalleerd, bevindt deze zich dan op voldoende afstand van het laadstation (meer dan 3 m)? Als de virtuele muur zich te dicht bij het laadstation bevindt, blokkeert het signaal van de virtuele muur namelijk het laadstation en kan de robot niet naar het laadstation terugkeren.

Als u al deze punten hebt gecontroleerd en de robot er nog steeds niet in slaagt om naar het basisstation terug te keren, laat hem dan in een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers nakijken.
Controleer eerst of de robot is verbonden met je wifinetwerk door hem uit zijn houder te halen en drie keer op de hoofdknop te duwen. Er zou dan een rood of groen lampje aan de robot moeten branden.

Als het lampje rood is, is de robot niet langer verbonden met je modem. Controleer de internetverbinding van je modem. Als er verbinding is, herstart je robot dan door 3 seconden op de knop te duwen om hem uit te schakelen en druk er dan 3 seconden op om hem weer in te schakelen. Wacht dan twee minuten zodat het product kan verbinden.
Als de robot na twee minuten nog niet verbonden is, kan je de hele configuratie opnieuw doen door:
• De robot te resetten: zet de robot uit door drie seconden op de hoofdknop te duwen. Druk dan op de hoofdknop tot je een dubbele bieptoon hoort.
• Verwijder het product uit de applicatie om een nieuwe koppeling te doen: ga naar de instellingen en duw op 'Delete product' (verwijder product) bij de gegevens van je robot.

Als het lampje groen is, is de robot nu verbonden met je modem.
Eerst moet de robot uitgezet worden door 3 seconden op de hoofdknop van de robot te duwen terwijl hij aanstaat.
De robot kan dan gereset worden door 20 seconden op de hoofdknop te duwen terwijl de robot uit staat. Je zal een dubbele bieptoon horen als de procedure succesvol is verlopen.
Dit is normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Neem de robot van zijn dockingstation en houd de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt om het apparaat uit te schakelen. Schakel de robot vervolgens aan door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
Nee, het apparaat is ontworpen voor uitsluitend gebruik binnen.
Ja, de robotstofzuigersensoren vereisen geen licht om te kunnen stofzuigen.
De robotstofzuiger werkt efficiënt op harde vloeroppervlakken, waaronder tegels, parket, laminaat, vinyl en tapijten niet dikker dan 1,5 cm.
Ja, het is aangeraden een robotstofzuiger te gebruiken om alles proper te houden, maar er zijn nog steeds oppervlakken waarop de robot niet zo efficiënt werkt als niet-robotstofzuigers.
Ja, je kan een enkele schoonmaaksessie plannen of een dagelijkse schoonmaakfunctie via de smartphone-applicatie.
De robot is beperkt tot een programma per dag om een optimale schoonmaak van alle toegankelijke kamers te verzekeren.
Ja. De robot zal overgaan op de slaapstand wanneer hij volledig is opgeladen.
Ja, de robot keert automatisch terug naar het oplaadstation wanneer de batterij bijna leeg is tijdens het schoonmaken.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Dit komt doordat de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation: omdat de robot terugkeert naar zijn startpunt, zal hij teruggaan naar waar hij startte met stofzuigen in de Spot-stand.
Uw toestel bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als u denkt dat er een onderdeel ontbreekt, contacteer dan de klantendienst. Wij helpen u een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de sectie "Accessoires" van de website om gemakkelijk te vinden wat u nodig hebt voor uw product.
U vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.
Met de virtuele muur kunt u de zones afbakenen waarin de robot moet werken.
De robotstofzuiger heeft 3 stroomstanden: Silent (stil), Normal en Boost.
Je kan ook verschillende stroomstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Ja, de robotsensoren laten toe een vloerkleed te detecteren en de robot gaat dan automatisch over naar de Boost-stand.
Het zal 6 uur duren om een lege batterij op te laden.
Om je smartphone de wifi rond je te doen detecteren, moet de applicatie de toelating hebben zoals vereist door Google.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
De robot kan tot 120 min. werken voor de batterij bijna leeg is.
Als je je robot verkoopt, moet je eraan denken om jouw gegevens te verwijderen:
• druk 20 seconden op de AAN/UIT-knop.
• open de Robots-app.
• klik op Instellingen.
• klik op de naam van jouw robot en 'Verwijder het product'.
De robot app werkt uitsluitend op smartphones.
Controleer of je apparaat compatibel is: Lijst compatibiliteit
Als je netwerk niet zichtbaar is in de lijst met beschikbare netwerken, plaats je apparaat dan dichter bij de router.
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
Ga naar de instellingen van je smartphone en controleer of je smartphone is verbonden met de wifi van jouw huis. De wifi van jouw huis moet een internetverbinding hebben.
Nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd, treedt er een fout op bij het maken van een verbinding met het wifinetwerk.

1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het apparaat is losgekoppeld van de basis. Schakel het apparaat vervolgens weer aan.
Als er na meerdere pogingen nog steeds een fout optreedt:
Druk gedurende 5 seconden op de startknop en zorg ervoor dat het oranje lampje knippert.
Schakel het apparaat uit als dit niet het geval is en probeer het opnieuw.


Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
Nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd, treedt er een fout op bij het maken van een verbinding met de cloud.

• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het apparaat is losgekoppeld van de basis. Schakel het apparaat vervolgens weer aan.

Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten aan de hand van de volgende stappen:
• Verwijder de robot van de basis.
• Schakel de robot uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
• Als de robot is uitgeschakeld, houd de startknop dan gedurende 20 seconden ingedrukt. Je hoort tweemaal een pieptoon om aan te geven dat de robot met succes is gereset.
• Schakel de robot vervolgens uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
Op sommige Xiaomi-telefoons kunnen zich problemen voordoen bij het maken van een verbinding. Er verschijnt mogelijk een groot aantal pop-up-vensters.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).

In dit geval probeer je de volgende stappen:
Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
Er zijn verschillende redenen:
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
Controleer of je apparaat compatibel is: Lijst compatibiliteit
Dit is helemaal niet verplicht en is afhankelijk van de voorkeur van elke gebruiker.
Dit is een Gyrokaart, een niet-permanente kaart waarmee je je schoonmaaksessie live visueel kunt volgen. Deze kaart heeft alleen een rapporteringsfunctie en kan niet worden gepersonaliseerd. Voor elke nieuwe schoonmaaksessie wordt er een nieuwe kaart aangemaakt.
De kwaliteit van de Gyrokaart kan worden beïnvloed als de robot te veel obstakels tegenkomt tijdens het schoonmaken. Voor je de robotstofzuiger inschakelt, verwijder je alle obstakels, stroomkabels, kledij of andere mogelijke obstakels die ervoor kunnen zorgen dat de robot moeilijkheden ondervindt.

De kwaliteit van de Gyrokaart kan ook worden beïnvloed als de robot moeilijkheden ondervindt om over een tapijt, drempel van een deur of poot van een stoel enz. te geraken.
De Gyrokaart dekt een maximale oppervlakte van 19x19m (360m²). Houd hier dus mee als je je dockingstation installeert.
Gebruik het toestel niet op natte oppervlakken of om vloeistoffen, hete stoffen (gloeiende kooltjes, sigaretten), uiterst fijne deeltjes (plaaster, cement, assen enz.), grof afval met scherpe randen (glas), schadelijke producten (oplosmiddelen, afbijtmiddelen enz.), bijtende producten (zuren, schoonmaakmiddelen enz.), ontvlambare en ontplofbare producten (op basis van olie of alcohol) op te zuigen.
Plaats het laadstation tegen een muur, op een vlakke ondergrond, op een plaats die de robotstofzuiger gemakkelijk kan vinden. Deze plaats moet vrij zijn van hindernissen (inclusief vloerkleden). Laat minstens 1,5 meter ruimte vrij links en rechts van het basisstation en 2 meter ervoor. Als het laadstation in een hoek geplaatst is of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken. Leg de stroomkabel van het basisstation langs de muur. Lees voor meer informatie de instructies in uw gebruikshandleiding.
Laat het laadstation altijd in het stopcontact zitten (de automatische herlaadfunctie is niet beschikbaar als het laadstation niet aangesloten is).
Ja, uw robotstofzuiger is uitgerust met valsensoren die trappen en gaten detecteren.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
Voor je de robotstofzuiger opzet zorg je ervoor dat er geen obstakels, stroomkabels, kledij of andere mogelijk gevaarlijke voorwerpen in de ruimte liggen die ervoor kunnen zorgen dat het apparaat defect gaat of andere ongevallen veroorzaakt.
Ja, de robot kan op het laadstation worden opgeladen, zelfs wanneer de hoofdschakelaar van de robot uit staat.
De robotstofzuiger heeft 3 schoonmaakstanden:
• 'Methodic' (om alle toegankelijke plaatsen schoon te maken)
• 'Wall follow' (om schoon te maken langs de muren en in de hoeken)
• 'Spot' (om een bepaalde plaats schoon te maken)
Om de 'Methodic'-stand te kiezen, druk je een keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Spot'-stand te kiezen, druk je twee keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de 'Wall follow'-stand te kiezen, druk je drie keer op de aan-en-uitknop op de robot.
Je kan de verschillende schoonmaakstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Om de schoonmaaksessie te pauzeren druk je op de aan-en-uitknop op de robot.
Om de schoonmaaksessie te hernemen druk je opnieuw op de aan-en-uitknop.
Zodra het AAN/UIT-lichtje van de knop van de robot stopt met knipperen is de batterij volledig opgeladen.
Bewaar de robotstofzuiger altijd in het dockingstation wanneer je hem niet gebruikt.
Als je plant hem lang niet te gebruiken, kan je hem uit zijn dockingstation opbergen in een koele en droge ruimte. Zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld en dat de batterij volledig is opgeladen. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
Meet de barrièrelijn af die je wenst in te stellen als grens en snijd de nodige lengte af van de strook. Als je een voorwerp moet afbakenen, snijd dan meerdere stukken af van de strook. Plaats de strook vlak op de vloer.
Om de robot terug naar zijn dockingstation te sturen, druk je tweemaal op de knop van de robot als deze in werking in. Houd er rekening mee dat als je de robot pauzeert en tweemaal op de aan- en uitknop drukt, de robot in 'Spot'-stand zal schoonmaken.
Het is niet aangewezen om de veger met water te gebruiken op moeilijke vloeren zoals parket, vast tapijt of matten.
Nee, de watertank en de vochtige veger moeten worden geplaatst net voor de schoonmaak en moeten meteen na de schoonmaak ook weer worden verwijderd.
Schakel de robotstofzuiger meteen uit.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat alles goed drogen voor je alles opnieuw installeert.
Gebruik uw apparaat niet. Raak de contactpunten niet aan om gevaarlijke situaties te voorkomen. Haal de stekker van het laadstation uit het stopcontact en laat het door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers vervangen.
Leeg de stofopvangbak na elk gebruik in de vuilbak. Maak de sluitingen van de stofopvangbak schoon met een doek.
Het is aangeraden om de middelste borstel tenminste eenmaal per week te reinigen.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is aangeraden om de filters tenminste eenmaal per week te reinigen.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is belangrijk de linkse, rechtse en voorste wieltjes regelmatig te reinigen om haar en draden te verwijderen.
Het is aangeraden eenmaal per week de sensoren en contactpunten (van de robot en het laadstation) af te vegen met een propere, droge doek.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Gebruik geen schoonmaakmiddelen om de robotstofzuiger schoon te maken.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Het is aangeraden de filter voor fijn stof en schuim iedere 6 maanden te vervangen.
De zijborstels moeten iedere zes maanden door nieuwe worden vervangen.
Gebruik uw apparaat niet. Om gevaarlijke situaties te voorkomen, moet u deze onderdelen door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers laten vervangen.
Controleer:
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
Er zijn verschillende redenen:
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.

Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Dit komt vaker voor. De stofzuiger kan zonder risico verbonden blijven met het dockingstation.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
Controleer de volgende punten:
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
Controleer de volgende punten:
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.

Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Controleer of de borstel wordt geblokkeerd. Haal het haar en de draden uit de borstel.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Knipperend licht en een geluidsignaal geven een fout aan.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
U kunt de volgende acties ondernemen:
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.

Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
De beveiligingsfunctie van de borstel met hoge draaisnelheid wordt geactiveerd wanneer de robot een risico detecteert.

Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.

Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
De robot kan bepaalde problemen krijgen die getoond worden met foutcodes.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
De filter is misschien verkeerd geplaatst. Probeer de filter juist in de gleuf op zijn houder te zetten.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog steeds niet werkt, probeer het dan niet uiteen te halen of het apparaat zelf te repareren en breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Controleer de volgende punten:
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• U hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding. Als dit niet het geval is, verplaats het laadstation dan of verwijder de hinderende voorwerpen.
• Is de ronde stekker goed op het laadstation aangesloten? Als dit niet het geval is, steek de ronde stekker dan in het laadstation.
• Zit het laadsnoer in het stopcontact? Als dit niet het geval is, steek het laadsnoer dan in het stopcontact.
• Bevindt er zich een voorwerp dicht bij het laadstation? Zo ja, verwijder dan alle voorwerpen rond het laadstation.
• Bevinden er zich voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation? Zo ja, verwijder dan alle voorwerpen op de contactpunten van het laadstation.
• Is het laadstation uitgeschakeld (is de led bij 'Power' rood)? Zo ja, schakel het laadstation dan in door het op de netstroom aan te sluiten.
• Als u een virtuele muur hebt geïnstalleerd, bevindt deze zich dan op voldoende afstand van het laadstation (meer dan 3 m)? Als de virtuele muur zich te dicht bij het laadstation bevindt, blokkeert het signaal van de virtuele muur namelijk het laadstation en kan de robot niet naar het laadstation terugkeren.

Als u al deze punten hebt gecontroleerd en de robot er nog steeds niet in slaagt om naar het basisstation terug te keren, laat hem dan in een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers nakijken.
Controleer eerst of de robot is verbonden met je wifinetwerk door hem uit zijn houder te halen en drie keer op de hoofdknop te duwen. Er zou dan een rood of groen lampje aan de robot moeten branden.

Als het lampje rood is, is de robot niet langer verbonden met je modem. Controleer de internetverbinding van je modem. Als er verbinding is, herstart je robot dan door 3 seconden op de knop te duwen om hem uit te schakelen en druk er dan 3 seconden op om hem weer in te schakelen. Wacht dan twee minuten zodat het product kan verbinden.
Als de robot na twee minuten nog niet verbonden is, kan je de hele configuratie opnieuw doen door:
• De robot te resetten: zet de robot uit door drie seconden op de hoofdknop te duwen. Druk dan op de hoofdknop tot je een dubbele bieptoon hoort.
• Verwijder het product uit de applicatie om een nieuwe koppeling te doen: ga naar de instellingen en duw op 'Delete product' (verwijder product) bij de gegevens van je robot.

Als het lampje groen is, is de robot nu verbonden met je modem.
Eerst moet de robot uitgezet worden door 3 seconden op de hoofdknop van de robot te duwen terwijl hij aanstaat.
De robot kan dan gereset worden door 20 seconden op de hoofdknop te duwen terwijl de robot uit staat. Je zal een dubbele bieptoon horen als de procedure succesvol is verlopen.
Dit is normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Neem de robot van zijn dockingstation en houd de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt om het apparaat uit te schakelen. Schakel de robot vervolgens aan door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
Nee, het apparaat is ontworpen voor uitsluitend gebruik binnen.
Ja, de robotstofzuigersensoren vereisen geen licht om te kunnen stofzuigen.
De robotstofzuiger werkt efficiënt op harde vloeroppervlakken, waaronder tegels, parket, laminaat, vinyl en tapijten niet dikker dan 1,5 cm.
Ja, het is aangeraden een robotstofzuiger te gebruiken om alles proper te houden, maar er zijn nog steeds oppervlakken waarop de robot niet zo efficiënt werkt als niet-robotstofzuigers.
Ja, je kan een enkele schoonmaaksessie plannen of een dagelijkse schoonmaakfunctie via de smartphone-applicatie.
De robot is beperkt tot een programma per dag om een optimale schoonmaak van alle toegankelijke kamers te verzekeren.
Ja. De robot zal overgaan op de slaapstand wanneer hij volledig is opgeladen.
Ja, de robot keert automatisch terug naar het oplaadstation wanneer de batterij bijna leeg is tijdens het schoonmaken.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Dit komt doordat de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation: omdat de robot terugkeert naar zijn startpunt, zal hij teruggaan naar waar hij startte met stofzuigen in de Spot-stand.
Uw toestel bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als u denkt dat er een onderdeel ontbreekt, contacteer dan de klantendienst. Wij helpen u een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de sectie "Accessoires" van de website om gemakkelijk te vinden wat u nodig hebt voor uw product.
U vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.
Met de virtuele muur kunt u de zones afbakenen waarin de robot moet werken.
De robotstofzuiger heeft 3 stroomstanden: Silent (stil), Normal en Boost.
Je kan ook verschillende stroomstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
Ja, de robotsensoren laten toe een vloerkleed te detecteren en de robot gaat dan automatisch over naar de Boost-stand.
Het zal 6 uur duren om een lege batterij op te laden.
Om je smartphone de wifi rond je te doen detecteren, moet de applicatie de toelating hebben zoals vereist door Google.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
De robot kan tot 120 min. werken voor de batterij bijna leeg is.
Als je je robot verkoopt, moet je eraan denken om jouw gegevens te verwijderen:
• druk 20 seconden op de AAN/UIT-knop.
• open de Robots-app.
• klik op Instellingen.
• klik op de naam van jouw robot en 'Verwijder het product'.

Verbintenis

Ons engagement voor duurzaamheid? Onze producten kunnen 10 jaar lang hersteld worden
lamp.svg

Onze herstel-centra

BIJ JOU IN DE BUURT
big-truck.svg
Levering binnen 3 dagen*

*Werkdagen

telephone.svg
Hulp nodig?

071 82 52 60

Van maandag tot vrijdag 9u-19u

Contacteer ons

r-rowenta.svg
Technologie op haar best

Sinds 1909

Onze geschiedenis

screwdriver2.svg
15 jaar herstelbaar

Rowenta garandeert je dat je product gedurende 15 jaar in Europa hersteld kan worden

Ons engagement

Onze producten
X-Force Flex 14.60 RH9958 Steelstofzuiger

Rowenta's krachtigste steelstofzuiger!

549,00 €
X-Plorer Serie 75 RR7687 Robotstofzuiger

Intelligent en krachtig, ideaal tegen dierenhaar

499,00 €

Er is geen resultaat voor je zoekopdracht: 

U kunt een nieuwe zoekopdracht maken met behulp van de volgende tips:

  • Check de spelling, probeer synoniemen te gebruiken
  • Beperk uw zoekopdracht tot een of twee termen
  • Gebruik minder specifieke woorden, een meer algemeen woord kan meer producten opleveren
Onze producten
X-Force Flex 14.60 RH9958 Steelstofzuiger

Rowenta's krachtigste steelstofzuiger!

549,00 €
X-Plorer Serie 75 RR7687 Robotstofzuiger

Intelligent en krachtig, ideaal tegen dierenhaar

499,00 €