X-Plorer Serie 45 RR8227 Robotstofzuiger
Ervaar absoluut gebruiksgemak met deze volautomatische robotstofzuiger
- VEILIGE EN GEMAKKELIJKE NAVIGATIE: Met deze automatische robotstofzuiger worden eventuele obstakels tijdig omzeild en wordt een vlotte navigatie mogelijk gemaakt m.b.v. infraroodsensoren, bumpersensoren en valsensoren die obstakels detecteren en verhinderen dat de robot zou omvallen
- EFFICIËNTE SCHOONMAAKKRACHT: Deze stofzuiger is uitgerust met een Turboborstel en een actieve motoraangedreven centrale borstel die grote restjes vuil grondig weet aan te pakken
- VOLLEDIG GEKOPPELD EN VEILIG IN GEBRUIK: Met koppeling aan de gratis bijbehorende app (voor iOS en Android) kunt u de stofzuigbeurt eenvoudig inplannen; geschikt voor gebruik samen met spraakgestuurde assistants, waaronder Alexa geboden door Amazon en Google Assistant, met beschermde gegevensopslag in Europa
- KAN ALLE VLOERTYPES AAN: Een automatische stofzuiger die zelfs 15 mm hoge tapijten en matjes weet te trotseren
- HERSTELBAAR PRODUCT: Dit product met 10-jaar lange gewaarborgde herstelbaarheid maakt deel uit van een zuinigere en milieugerichte aanpak die bij Rowenta hoog in het vaandel staat
- 3 SCHOONMAAKSTANDEN: Ga tot in de moeilijkst bereikbare plekken, en maak gebruik van de speciale standen die onder meer doelgericht muren en plinten aanpakken
- KRACHTIGE BATTERIJ: Dankzij de duurzame lithium-ion batterij kan de robotstofzuiger tot 150 vierkante meter schoonmaken, en dit na amper één oplaadbeurt Meer bekijken
Verzonden door Rowenta Accessoires - Levering binnen 3 tot 5 dagen. (Gratis voor bestellingen van meer dan €30). Gratis retourneren.
-
269,00 €
Verzonden door Rowenta Shop.


De X-Plorer Serie 45 robotstofzuiger van Rowenta
What's in the box
- X-PLORER Serie 45 robotstofzuigers
- Schoonmaaktoestel
Technische specificaties / vergelijking
Schoonmaak prestaties | ||||
Technologie | ||||
Technologie | Roterende centrale borstel | Roterende centrale borstel | Roterende centrale borstel | Roterende centrale borstel |
Type borstel | ||||
Type borstel | Turboborstel | Turboborstel | Huisdieren turboborstel | Turboborstel |
Zijborstel | ||||
Zijborstel | 2 | 2 | 2 | 2 |
Energieniveaus | ||||
Energieniveaus | 1 | 3 | 3 | 1 |
Efficiëntie stofzuigen | ||||
Efficiëntie stofzuigen | Goed (< 2000 Pa) | Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa) | Goed (< 2000 Pa) | Goed (< 2000 Pa) |
Dweilen | ||||
Dweilen | Nee | Standaard | Standaard | Standaard |
Navigatie | ||||
Geschikt voor obstakels | ||||
Geschikt voor obstakels | Standaard (obstakeldetectie >10 cm) | Goed (Lage obstakeldetectie >8cm) | Standaard (obstakeldetectie >10 cm) | Standaard (obstakeldetectie >10 cm) |
Geschikt voor trappen | ||||
Geschikt voor trappen | Ja: 3 valsensoren | Ja: 3 valsensoren | Ja: 3 valsensoren | Ja: 3 valsensoren |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | ||||
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | Goed (Willekeurig) | Geweldig (gyroscopisch) | Geweldig (gyroscopisch) | Goed (Willekeurig) |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | ||||
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | Standaard | Beste in zijn klasse | Geweldig | Standaard |
Connectiviteit | ||||
Planning | ||||
Planning | ||||
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | ||||
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | ||||
Schema | ||||
Selectie van te reinigen ruimtes | ||||
Selectie van te reinigen ruimtes | Nee | Nee | Nee | Nee |
Autonomie | ||||
Batterijtype | ||||
Batterijtype | Lithium-ion | Lithium-ion | Lithium-ion | Lithium-ion |
Oplaadtijd | ||||
Oplaadtijd | 6 uur | 4-5 uur | N.v.t. | 6 uur |
Autonomie | ||||
Autonomie | 150 min. | 90 min (ECO) - 70 min (STAND) - 60 min (BOOST) | N.v.t. | 150 min. |
Accu duur | ||||
Werkingsduur (min. stand) | ||||
Werkingsduur (min. stand) | 150 min. | 90 min (ECO) | N.v.t. | 150 min. |
Type opladen | ||||
Type opladen | Docking station | Docking station | Docking station | Docking station |
Zelfladend | ||||
Zelfladend | ||||
Uitrusting | ||||
Bedieningssysteem | ||||
Bedieningssysteem | Ja : applicatie | Ja : applicatie | Ja : applicatie | Ja : applicatie |
Filtering | ||||
Filtering | Standaard filter | Krachtige filter | N.v.t. | Standaard filter |
Ontwerp | ||||
Kleuren | ||||
Kleuren | Wit | Wit | N.v.t. | Wit met blauwe markeringen |
Geschikt als | ||||
Allergie model | ||||
Allergie model | ||||
Huisdier model | ||||
Huisdier model | ||||
269,00 €
Op voorraad
|
269,00 €
Adviesprijs*429,00 €
|
320,00 €
Adviesprijs*369,00 €
|
289,00 €
Adviesprijs*299,00 €
|
Andere accessoires & wisselstukken
Documentatie
Download hier de documenten voor het gebruik van je Rowenta-product
Veelgestelde vragen
Hier vind je onze antwoorden op de veelgestelde vragen:
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het apparaat is losgekoppeld van de basis. Schakel het apparaat vervolgens weer aan.
Druk gedurende 5 seconden op de startknop en zorg ervoor dat het oranje lampje knippert.
Schakel het apparaat uit als dit niet het geval is en probeer het opnieuw.
Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het apparaat is losgekoppeld van de basis. Schakel het apparaat vervolgens weer aan.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten aan de hand van de volgende stappen:
• Verwijder de robot van de basis.
• Schakel de robot uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
• Als de robot is uitgeschakeld, houd de startknop dan gedurende 20 seconden ingedrukt. Je hoort tweemaal een pieptoon om aan te geven dat de robot met succes is gereset.
• Schakel de robot vervolgens uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).
In dit geval probeer je de volgende stappen:
• Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
• Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
Google Voice Assistant
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
Indien mogelijk adviseren we dat je je apparaat bijwerkt naar een hogere Android-versie of dat je een ander compatibel apparaat gebruikt.
Updates zorgen er niet alleen voor dat je ervaring rijker wordt met nieuwe functies en compatibiliteit met de nieuwste technologie, maar ze beschermen jou ook tegen mogelijke veiligheidslekken die in de nieuwste versies werden opgelost.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
Om de schoonmaaksessie te hernemen druk je opnieuw op de aan-en-uitknop.
Als je plant hem lang niet te gebruiken, kan je hem uit zijn dockingstation opbergen in een koele en droge ruimte. Zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld en dat de batterij volledig is opgeladen. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat alles goed drogen voor je alles opnieuw installeert.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• Je hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding.
• De stekker is goed aangesloten op het laadstation.
• Het laadsnoer is verbonden met het stopcontact.
• Er liggen geen storende voorwerpen rond het laadstation.
• Er bevinden zich geen voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation.
• Het laadstation is ingeschakeld (het ledlampje is groen).
Als je al deze punten hebt gecontroleerd en de robot slaagt er nog steeds niet in om naar het basisstation terug te keren, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.
Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.
Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
Als het lampje rood is, is de robot niet langer verbonden met je modem. Controleer de internetverbinding van je modem. Als er verbinding is, herstart je robot dan door 3 seconden op de knop te duwen om hem uit te schakelen en druk er dan 3 seconden op om hem weer in te schakelen. Wacht dan twee minuten zodat het product kan verbinden.
Als de robot na twee minuten nog niet verbonden is, kan je de hele configuratie opnieuw doen door:
• De robot te resetten: zet de robot uit door drie seconden op de hoofdknop te duwen. Druk dan op de hoofdknop tot je een dubbele bieptoon hoort.
• Verwijder het product uit de applicatie om een nieuwe koppeling te doen: ga naar de instellingen en duw op 'Delete product' (verwijder product) bij de gegevens van je robot.
Als het lampje groen is, is de robot nu verbonden met je modem.
De robot kan dan gereset worden door 20 seconden op de hoofdknop te duwen terwijl de robot uit staat. Je zal een dubbele bieptoon horen als de procedure succesvol is verlopen.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
• druk 20 seconden op de AAN/UIT-knop.
• open de Robots-app.
• klik op Instellingen.
• klik op de naam van jouw robot en 'Verwijder het product'.
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het apparaat is losgekoppeld van de basis. Schakel het apparaat vervolgens weer aan.
Druk gedurende 5 seconden op de startknop en zorg ervoor dat het oranje lampje knippert.
Schakel het apparaat uit als dit niet het geval is en probeer het opnieuw.
Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het apparaat is losgekoppeld van de basis. Schakel het apparaat vervolgens weer aan.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten aan de hand van de volgende stappen:
• Verwijder de robot van de basis.
• Schakel de robot uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
• Als de robot is uitgeschakeld, houd de startknop dan gedurende 20 seconden ingedrukt. Je hoort tweemaal een pieptoon om aan te geven dat de robot met succes is gereset.
• Schakel de robot vervolgens uit door de startknop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).
In dit geval probeer je de volgende stappen:
• Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
• Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
Google Voice Assistant
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
Indien mogelijk adviseren we dat je je apparaat bijwerkt naar een hogere Android-versie of dat je een ander compatibel apparaat gebruikt.
Updates zorgen er niet alleen voor dat je ervaring rijker wordt met nieuwe functies en compatibiliteit met de nieuwste technologie, maar ze beschermen jou ook tegen mogelijke veiligheidslekken die in de nieuwste versies werden opgelost.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
Om de schoonmaaksessie te hernemen druk je opnieuw op de aan-en-uitknop.
Als je plant hem lang niet te gebruiken, kan je hem uit zijn dockingstation opbergen in een koele en droge ruimte. Zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld en dat de batterij volledig is opgeladen. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat alles goed drogen voor je alles opnieuw installeert.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• Je hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding.
• De stekker is goed aangesloten op het laadstation.
• Het laadsnoer is verbonden met het stopcontact.
• Er liggen geen storende voorwerpen rond het laadstation.
• Er bevinden zich geen voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation.
• Het laadstation is ingeschakeld (het ledlampje is groen).
Als je al deze punten hebt gecontroleerd en de robot slaagt er nog steeds niet in om naar het basisstation terug te keren, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.
Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.
Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
Als het lampje rood is, is de robot niet langer verbonden met je modem. Controleer de internetverbinding van je modem. Als er verbinding is, herstart je robot dan door 3 seconden op de knop te duwen om hem uit te schakelen en druk er dan 3 seconden op om hem weer in te schakelen. Wacht dan twee minuten zodat het product kan verbinden.
Als de robot na twee minuten nog niet verbonden is, kan je de hele configuratie opnieuw doen door:
• De robot te resetten: zet de robot uit door drie seconden op de hoofdknop te duwen. Druk dan op de hoofdknop tot je een dubbele bieptoon hoort.
• Verwijder het product uit de applicatie om een nieuwe koppeling te doen: ga naar de instellingen en duw op 'Delete product' (verwijder product) bij de gegevens van je robot.
Als het lampje groen is, is de robot nu verbonden met je modem.
De robot kan dan gereset worden door 20 seconden op de hoofdknop te duwen terwijl de robot uit staat. Je zal een dubbele bieptoon horen als de procedure succesvol is verlopen.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
• druk 20 seconden op de AAN/UIT-knop.
• open de Robots-app.
• klik op Instellingen.
• klik op de naam van jouw robot en 'Verwijder het product'.
Verbintenis
*Werkdagen
Sinds 1909
Rowenta garandeert je dat je product gedurende 15 jaar in Europa hersteld kan worden