X-Plorer Serie 130 AI RR9075 Robotstofzuiger
De dunste robotstofzuiger met lasernavigatie ooit*
- ULTRA DUNNE ROBOTSTOFZUIGER: High-tech lasertechnologie waardoor de robot slechts 8 cm hoog is, zodat hij zelfs onder de laagste meubelen past. Met slimme lasernavigatie om systematisch te kunnen schoonmaken
- SCHOONMAKEN OP MAAT: Ontdek de gratis app met geavanceerde schoonmaakfuncties op maat, zoals schoonmaken per kamer, no-go zones, schoonmaken zonder te dweilen, zones voor intensieve schoonmaak en nog zoveel meer
- VOLAUTOMATISCH SCHOONMAKEN: Een hoogtechnologische robotstofzuiger die al doende leert, aanbevelingen geeft op basis van je gewoontes, werkt met een spraakassistent en zoveel meer
- 4-IN-1 REINIGING: Robotstofzuiger met twee laterale borstels voor hoeken en moeilijk bereikbare plaatsen, een centrale borstel, die grote restjes vuil en stof grondig weet aan te pakken, een krachtige motor en het Aqua Power-systeem om oppervlakken te dweilen.
- 15 JAAR HERSTELGARANTIE: Snelle en goedkope service via 6200 herstelcentra wereldwijd, met focus op een zuinigere en milieugerichte aanpak
- KRAAKNETTE WONING: Geniet van een perfect schoongemaakt huis met de Animal Turbo-borstel uit twee materialen, aangevuld met 1 standaard dweil, 1 dweil voor dierenharen en 1 elektrostatische dweil tegen allergenen, aangevuld met een krachtige filter die tot 99,9% van de stofdeeltjes opvangt
- DUURZAME BATTERIJ: Dankzij de krachtige, duurzame lithium-ionbatterij kan de robotstofzuiger gedurende 120 minuten aan een stuk doorgaan en tot 120 vierkante meter schoonmaken, en dit na amper één oplaadbeurt
- ULTRA STIL: Efficiënte reiniging met een geluidsniveau tot 60 dB(A) in de stille modus, zelfs stiller dan een alledaags gesprek
- EENVOUDIGE REINIGING EN ONDERHOUD Een ergonomisch handvat om het stofreservoir moeiteloos te verwijderen en te ledigen, aangevuld met een vast te klikken dweil en een centrale borstel met gemakkelijk te reinigen, verwijderbare uiteinden Meer bekijken
Verzonden door Rowenta Accessoires - Levering binnen 3 tot 5 dagen. (Gratis voor bestellingen van meer dan €30). Gratis retourneren.
-
509,00 € Adviesprijs*599,00 €
Verzonden door Rowenta Shop.


X-Plorer Serie 130 AI: De dunste laserrobotstofzuiger ooit
What's in the box
- Robotstofzuiger
- Oplaadstation
- Waterreservoir
- Eén grijze gewone dweil
- Eén blauwe dweil voor dierenharen
- Eén groene dweil tegen allergenen
- Schoonmaaktoestel
Technische specificaties / vergelijking
Schoonmaak prestaties | |
Technologie | |
Technologie | Roterende centrale borstel |
Type borstel | |
Type borstel | Huisdieren turboborstel |
Zijborstel | |
Zijborstel | 2 |
Motorisering | |
Motorisering | Borstelloze motor |
Energieniveaus | |
Energieniveaus | 4 |
Gebruiksgemak | |
Gebruiksgemak | Automatische en moeiteloze reiniging |
Efficiëntie stofzuigen | |
Efficiëntie stofzuigen | Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa) |
Dweilen | |
Dweilen | Standaard |
Navigatie | |
Geschikt voor meerdere ruimtes | |
Geschikt voor meerdere ruimtes | |
Geschikt voor obstakels | |
Geschikt voor obstakels | Goed (Lage obstakeldetectie >8cm) |
Virtuele wanden | |
Virtuele wanden | Ja: via applicatie |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | Beste in zijn klasse (laser of camera) |
Plattegrond maken in de app | |
Plattegrond maken in de app | Kamerbeheer en schoonmaakrapport |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | Beste in zijn klasse |
Connectiviteit | |
Planning | |
Planning | |
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | |
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | |
Schema | |
Selectie van te reinigen ruimtes | |
Selectie van te reinigen ruimtes | Ja (gepersonaliseerd) |
Autonomie | |
Batterijtype | |
Batterijtype | Lithium-ion |
Autonomie | |
Autonomie | 120 min. |
Accu duur | |
Werkingsduur (min. stand) | |
Werkingsduur (min. stand) | 120 min. |
Type opladen | |
Type opladen | Docking station |
Zelfladend | |
Zelfladend | |
Opladen en gebruiken | |
Opladen en gebruiken | |
Uitrusting | |
Filtering | |
Filtering | Krachtige filter |
Andere | |
Andere | 3 dweilen inbegrepen: 1 standaard + 1 ruwe + 1 donzige) |
Ontwerp | |
Kleuren | |
Kleuren | Zwart |
Geschikt als | |
Allergie model | |
Allergie model | |
Huisdier model | |
Huisdier model | |
509,00 €
Adviesprijs*599,00 €
|
Snel en eenvoudig aan de slag
Alles wat u nodig hebt om aan de slag te gaan en dag na dag het beste uit uw stofzuiger te halen.
Andere accessoires & wisselstukken
Documentatie
Download hier de documenten voor het gebruik van je Rowenta-product
Veelgestelde vragen
Hier vind je onze antwoorden op de veelgestelde vragen:
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).
In dit geval probeer je de volgende stappen:
• Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
• Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
Druk 5 seconden lang op de 'Home' en de 'Start/Pauze'-knoppen en controleer of het wifilampje snel knippert.
Als dit niet het geval is, schakel het apparaat dan uit en aan met behulp van de schakelaar onder de stofbak.
Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar onder de stofbak.
• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar onder de stofbak.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten:
Druk op de 'Start/Pause'-knop gedurende 20 seconden.
Google Voice Assistant
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
Ga naar 'Instellingen' op je smartphone en kies vervolgens 'Meldingen'. Zorg ervoor dat je meldingen voor de app 'Rowenta Robots' toestaat.
• 'No-go zone' is een verboden gebied waar de robot niet mag komen.
• 'Schoonmaakzone' is een afgebakend gebied waar de robot mag schoonmaken (bijv: de speelruimte van kinderen of onder de sofa).
Je kunt zoveel zones als je wilt aanmaken op de kaart.
Je kunt ook gaan naar 'Instellingen' op je app, kiezen voor 'Mijn kaarten' en vervolgens klikken op 'Een kaart toevoegen'. Je robot zal beginnen met het verkennen van de omgeving om de nieuwe kaart te maken. Afhankelijk van het oppervlak, kan de verkenning een paar minuten duren. Wacht totdat de verkenning is afgerond. Kies vervolgens een naam voor de nieuwe kaart en valideer.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• 'Permanent map' (om uw schoonmaak per ruimte te personaliseren)
• 'No-go zones' (om aan te geven in welke zone de robot niet moet komen)
• 'Spot' (om een bepaalde plaats schoon te maken)
Als de robot start met schoonmaken vanuit het dockingstation, zal hij terugkeren naar het dockingstation.
Als je plant de robot voor een lange tijd niet te gebruiken, laad de batterij dan volledig op en haal ze uit de robot (controleer of de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Bewaar ze op een koele, droge plaats. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
• de grijze veger is de standaardveger voor normaal gebruik.
• de blauwe veger is een dierenveger, de textuur is grover om dierenvlekken gemakkelijker te verwijderen.
• de groene veger is de allergieveger die bedoeld is om fijnstof beter te verwijderen.
De grijze en de blauwe vegers moeten worden bevochtigd voor ze op de vegerhouder worden geïnstalleerd, wat niet het geval is voor de groene veger die zonder water moet worden gebruikt.
Om deze moeilijke zones te verwijden, kan je een no-mop-zone maken: als de watertank is gemonteerd gaat de robot er rond.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat alles goed drogen voor je alles opnieuw installeert.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• Je hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding.
• De stekker is goed aangesloten op het laadstation.
• Het laadsnoer is verbonden met het stopcontact.
• Er liggen geen storende voorwerpen rond het laadstation.
• Er bevinden zich geen voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation.
• Het laadstation is ingeschakeld (het ledlampje is groen).
Als je al deze punten hebt gecontroleerd en de robot slaagt er nog steeds niet in om naar het basisstation terug te keren, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.
Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.
Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Als dit niet zo is, zet je de robot uit en dan weer aan met de 'AAN/UIT'-schakelaar onder de stofbak terwijl hij zich binnen het bereik van je draadloos netwerk bevindt.
Als het wifilampje nog steeds knippert, kan dit verschillende redenen hebben:
• De robot kan zijn uitgeschakeld of niet genoeg zijn opgeladen.
• De robot bevindt zich buiten het bereik van je wifinetwerk.
• Je hebt het wachtwoord van je wifinetwerk veranderd. De robot is dus niet langer verbonden met je wifinetwerk. Je moet je robot heropstarten en dan opnieuw verbinden.
Om je robot terug op te starten, druk je 20 seconden lang op de 'Start/Pauze'-knop. Schakel vervolgens de robot UIT en weer AAN met behulp van de schakelaar onderaan de stofbak.
• De interne software van de robot kon niet goed updaten. Volg de stap-voor-stapinstructies van de app.
2. het wifilampje van de robot brandt, maar de app kan niet verbinden.
Je smartphone is niet verbonden met het internet (wifi of 3G/4G-netwerk).
De robot kan dan gereset worden door 20 seconden op de 'Start/Pause'-knop.
• Of de schakelaar oonder de stofbak juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
Je kan ook verschillende stroomstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
• druk 20 seconden op de 'Start/Pauze'-knop.
• open de Robots-app.
• klik op Instellingen.
• klik op de naam van jouw robot en 'Verwijder het product'.
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met je apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Bekijk de lijst om de compatibiliteit te controleren.
Het gaat hierbij om telefoons met het MIUI-systeem (zoals de Redmi- en Pocophone-modellen).
In dit geval probeer je de volgende stappen:
• Settings (Instellingen) > Applications (Toepassingen) > Manage applications (Toepassingen beheren) > Rowenta Robots > Other permissions (Andere machtigingen). Accepteer op deze pagina de machtiging 'Change Wi-Fi connectivity' (Wi-Fi-verbinding wijzigen).
• Settings (Instellingen) > WiFi > Additional settings (Extra instellingen) > WiFi Assistant (WiFi-assistent). Schakel op deze pagina de beschikbare opties uit.
Druk 5 seconden lang op de 'Home' en de 'Start/Pauze'-knoppen en controleer of het wifilampje snel knippert.
Als dit niet het geval is, schakel het apparaat dan uit en aan met behulp van de schakelaar onder de stofbak.
Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
1. Controleer het wifiwachtwoord en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals netwerken in hotels.
4. Android-telefoon: Bij het maken van een verbinding, verschijnt er mogelijk een pop-upvenster. Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Hier volgen een paar voorbeelden van problemen die zich kunnen voordoen, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar onder de stofbak.
• Als je verbinding wilt maken met de cloud, heb je een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Als je de apparaten wilt koppelen, kun je de mobiele gegevensverbinding op je telefoon inschakelen of automatisch opnieuw verbinding maken via je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd goed zijn ingesteld op je telefoon. Als de datum en tijd op de apparaten verschillen, kan er geen verbinding worden gemaakt.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan:
• Start je wifimodem opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit en aan met behulp van de schakelaar onder de stofbak.
Nadat je zonder succes meerdere pogingen hebt gedaan, kun je het apparaat resetten:
Druk op de 'Start/Pause'-knop gedurende 20 seconden.
Google Voice Assistant
• Je hebt een fout e-mailadres voor het account ingegeven. Controleer dit.
• Je hebt een fout wachtwoord ingegeven. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord aan via e-mail en verander dan het wachtwoord in het Menu van de app.
Ga naar 'Instellingen' op je smartphone en kies vervolgens 'Meldingen'. Zorg ervoor dat je meldingen voor de app 'Rowenta Robots' toestaat.
• 'No-go zone' is een verboden gebied waar de robot niet mag komen.
• 'Schoonmaakzone' is een afgebakend gebied waar de robot mag schoonmaken (bijv: de speelruimte van kinderen of onder de sofa).
Je kunt zoveel zones als je wilt aanmaken op de kaart.
Je kunt ook gaan naar 'Instellingen' op je app, kiezen voor 'Mijn kaarten' en vervolgens klikken op 'Een kaart toevoegen'. Je robot zal beginnen met het verkennen van de omgeving om de nieuwe kaart te maken. Afhankelijk van het oppervlak, kan de verkenning een paar minuten duren. Wacht totdat de verkenning is afgerond. Kies vervolgens een naam voor de nieuwe kaart en valideer.
Er kunnen echter situaties voorkomen waar de sensoren niet zo efficiënt werken. Bijvoorbeeld, gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, glibberige oppervlakken, obstructies kunnen de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• 'Permanent map' (om uw schoonmaak per ruimte te personaliseren)
• 'No-go zones' (om aan te geven in welke zone de robot niet moet komen)
• 'Spot' (om een bepaalde plaats schoon te maken)
Als de robot start met schoonmaken vanuit het dockingstation, zal hij terugkeren naar het dockingstation.
Als je plant de robot voor een lange tijd niet te gebruiken, laad de batterij dan volledig op en haal ze uit de robot (controleer of de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Bewaar ze op een koele, droge plaats. Herlaad de batterij elke 3 maanden.
• de grijze veger is de standaardveger voor normaal gebruik.
• de blauwe veger is een dierenveger, de textuur is grover om dierenvlekken gemakkelijker te verwijderen.
• de groene veger is de allergieveger die bedoeld is om fijnstof beter te verwijderen.
De grijze en de blauwe vegers moeten worden bevochtigd voor ze op de vegerhouder worden geïnstalleerd, wat niet het geval is voor de groene veger die zonder water moet worden gebruikt.
Om deze moeilijke zones te verwijden, kan je een no-mop-zone maken: als de watertank is gemonteerd gaat de robot er rond.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat alles goed drogen voor je alles opnieuw installeert.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
Schakel de robot uit voor je de sensoren en contactpunten reinigt.
Voor sommige onderdelen kan je water gebruiken, voor andere mag je enkel een droge doek gebruiken. Lees voor meer informatie de gebruikershandleiding.
of de stofopvangbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of een voorwerp of afval de zuigopening aan de onderkant van de robot blokkeert.
• Als de robot niet gestart is vanuit zijn dockingstation, zal hij er ook niet naar terugkeren. In dit geval zal de robot terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot heeft gestofzuigd in de Spot-stand, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Als de robot wordt opgetild en weer neergezet op de vloer, zal hij proberen zichzelf weer te lokaliseren. Als hij dit niet kan, zal hij terugkeren naar zijn startpunt.
• Het laadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het laadstation mag niet in direct zonlicht of dicht bij een warmtebron staan.
• Je hebt naast en voor het laadstation net zoveel ruimte vrij gelaten als aangegeven in de gebruikershandleiding.
• De stekker is goed aangesloten op het laadstation.
• Het laadsnoer is verbonden met het stopcontact.
• Er liggen geen storende voorwerpen rond het laadstation.
• Er bevinden zich geen voorwerpen dicht bij de contactpunten van het laadstation.
• Het laadstation is ingeschakeld (het ledlampje is groen).
Als je al deze punten hebt gecontroleerd en de robot slaagt er nog steeds niet in om naar het basisstation terug te keren, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en steek het er vervolgens weer in.
• Zorg ervoor dat de contactpunten en de sensorvensters niet verstopt zijn en maak daarna de robot en het laadstation schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robot uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation eventueel hindernissen aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel enz.
Als het automatisch opladen na deze stappen nog altijd niet naar behoren verloopt, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Opgelet: gebruik enkel de aangegeven lader.
• Of de schakelaar aan de onderkant van de robot juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
• Er liggen geen storende voorwerpen onder de wielen.
• De robot wordt niet tegengehouden door niveauverschillen in de vloer.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (lees de paragraaf over het oplossen van problemen en foutcodes in de gebruikershandleiding)
• Zorg ervoor dat er geen storende voorwerpen binnen 10 cm van de trappen/gaten liggen.
• Veeg de sensorvensters af met een droge doek.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel is beschadigd, vervang je hem door een nieuwe.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing de gebruikershandleiding.
• Controleer of het afzuigkanaal wordt geblokkeerd.
• Controleer of de opvangbak goed vastzit.
• Maak de opvangbak leeg als hij vol zit.
• Verwijder de middelste borstel en reinig hem.
• Controleer of de filter is verzadigd.
Als het probleem zich blijft voortdoen na deze stappen, contacteer je een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen twee situaties zich voordoen:
De borstel met hoge draaisnelheid zit vast: de robot probeert hem te bevrijden en stopt het stofzuigen en de borstel met hoge draaisnelheid.
De robot zal proberen de borstel te bevrijden: als hij dit niet kan, zal hij uitschakelen en zal je hem zelf moeten bevrijden.
Als de borstel met hoge draaisnelheid vastzit in dikke vloerbekleding door de lange en/of dikke haren of de robot het tapijt voor lange tijd heeft gestofzuigd, zal de borstel met hoge draaisnelheid stoppen met draaien en zal de robot het stofzuigen verderzetten zonder deze borstel.
Lees voor meer informatie over de foutbeschrijving en oplossing van de codes de gebruikershandleiding.
Bij bepaalde smartphones, nadat ze verbonden zijn met de wifi van het product, kan je een bericht krijgen dat je vraagt te bevestigen dat je op dit netwerk dat geen internetverbinding heeft wilt blijven. Je moet antwoorden dat je hoe dan ook wilt verbinden met dit netwerk om een succesvolle koppeling te hebben.
Als dit niet zo is, zet je de robot uit en dan weer aan met de 'AAN/UIT'-schakelaar onder de stofbak terwijl hij zich binnen het bereik van je draadloos netwerk bevindt.
Als het wifilampje nog steeds knippert, kan dit verschillende redenen hebben:
• De robot kan zijn uitgeschakeld of niet genoeg zijn opgeladen.
• De robot bevindt zich buiten het bereik van je wifinetwerk.
• Je hebt het wachtwoord van je wifinetwerk veranderd. De robot is dus niet langer verbonden met je wifinetwerk. Je moet je robot heropstarten en dan opnieuw verbinden.
Om je robot terug op te starten, druk je 20 seconden lang op de 'Start/Pauze'-knop. Schakel vervolgens de robot UIT en weer AAN met behulp van de schakelaar onderaan de stofbak.
• De interne software van de robot kon niet goed updaten. Volg de stap-voor-stapinstructies van de app.
2. het wifilampje van de robot brandt, maar de app kan niet verbinden.
Je smartphone is niet verbonden met het internet (wifi of 3G/4G-netwerk).
De robot kan dan gereset worden door 20 seconden op de 'Start/Pause'-knop.
• Of de schakelaar oonder de stofbak juist op 'ON' staat.
• Of het scherm verlicht is. Als dit niet het geval is, laad de robot dan op aan het laadstation.
Wanneer hij is opgeladen, zal de stofzuiger het schoonmaakproces hernemen.
Als je deze toelating niet geeft, zal je smartphone je product niet kunnen vinden en de koppeling niet verder kunnen zetten.
Deze informatie zal niet worden gebruikt of opgeslagen.
Je kan ook verschillende stroomstanden ook activeren in de smartphone-applicatie.
• druk 20 seconden op de 'Start/Pauze'-knop.
• open de Robots-app.
• klik op Instellingen.
• klik op de naam van jouw robot en 'Verwijder het product'.
Verbintenis
*Werkdagen
Sinds 1909
Rowenta garandeert je dat je product gedurende 15 jaar in Europa hersteld kan worden