Menu

Sinds 1909 is Rowenta een bekend merk.
Hieronder staan de belangrijkste mijlpalen uit de geschiedenis van Rowenta.

van 1884 tot de jaren '60 de oorsprong van het merk

In 1884 richt Robert Weintraud, een industrieel uit Offenbach, het bedrijf Weintraud & Co GmbH op dat kantoorbenodigdheden, rooktoebehoren, verlichting en klokken produceert.

Robert Weintraud Photography

Robert Weintraud

1909

In december 1909 introduceert hij het merk Rowenta, geïnspireerd op zijn naam.

Rowenta groeit snel dankzij zijn verfijnde ontwerpen en hoogwaardige producten.

verfijnde ontwerpen
en hoogwaardige producten.
Met huishoudelijke apparaten

Met huishoudelijke apparaten met geavanceerde technologie lanceert het met succes nieuwe producten.

  • Eerste
    strijkijzers

  • Eerste
    strijkijzers

  • Eerste
    strijkijzers

1949

Lancering van het eerste strijkijzer met thermostaat en keramische verwarmingselementen.
Nieuw logo.

de jaren '60 tot de jaren '00 Focus op innovatie

  • KG-22 cafetiere

    CODENAAM: KG-22

    Meer info

    Rowenta lanceert een product dat is voorbestemd om een bestseller te worden: het KG-22 koffiezetapparaat. In de KG-22, beter bekend als de Filtermatic, is een hete plaat geïntegreerd om de koffie warm te houden. De KG-22 is ongelooflijk gebruiksvriendelijk en dankt zijn succes aan zijn opmerkelijk snelle prestaties voor die tijd: 1 liter koffie op slechts een paar minuten tijd) en een gestroomlijnd oranje en wit design dat stijlvol is op elke tafel. Er worden maar liefst 1,1 miljoen koffiezetapparaten verkocht in slechts 8 jaar tijd!

  • DE EERSTE STOFZUIGERS VAN ROWENTA

    Meer info

    In de jaren '70 speelt Rowenta zijn reputatie als merk met oog voor detail, kwaliteit en elegantie verder uit. Als favoriet merk voor huishoudelijke apparaten breidt Rowenta zijn productportfolio uit met de eerste stofzuigers: steelstofzuigers, boenmachines en stoomreinigers. Rowenta levert belangrijke bijdragen voor zover het merk nu synoniem is met technologische innovatie en prestaties.

  • LIGHTVERSIE VOOR DE STOFZUIGER

    Meer info

    In 1976 lanceert Rowenta de eerste kuipstofzuiger: de Bully. Hij zuigt water en stof op (hij zuigt water op maar wast niet). Elk detail wordt zorgvuldig bestudeerd om hem zo praktisch mogelijk te maken: een verticale stofzuiger, grote capaciteit, 5 flexibele wielen, hoge zuigkracht en ingebouwde geluidsvermindering. Het is het begin van de stofzuigrevolutie! De eerste stofzuigers zijn krachtiger dan ooit en worden snel een topproduct in de collectie van Rowenta. Bijgevolg focust het bedrijf zich op betere en lichtere designs.

  • DIVERSIFICATIE IN PERSOONLIJKE VERZORGING

    Meer info

    Naast zijn andere activiteiten investeert Rowenta in de groeiende markt van persoonlijke verzorgingsproducten. De eerste elektrische tandenborstel is jarenlang het best verkopende product in Duitsland. Design, technologie en prestaties... een Rowenta-product herken je snel - net zoals de oorspronkelijke eigenaar het zich had voorgesteld.

  • ROWENTA VINDT HET STRIJKEN OPNIEUW UIT

    Meer info

    Begin jaren '90 lanceert Rowenta de professionele strijkijzers DE800 en DM800, die iconen worden en een groot succes voor het merk. Vanuit een voortdurend streven naar innovatie lanceert Rowenta in 1991 het Surfline-strijkijzer. Hiermee biedt het merk een nieuwe innovatie: het "warmte en stoom"-systeem zorgt voor continue warmte en stoom, waardoor je niet hoeft te wachten tot het ijzer is opgewarmd.

  • HAARSTYLING

    Meer info

    In de jaren '90 zetten haarstylingapparaten een nieuwe trend. Het verlangen om de mode te volgen begint op een steeds jongere leeftijd, en jonge volwassenen willen hun haar kunnen stylen zoals hun favoriete sterren. Dankzij een consumentenaanpak gebaseerd op studies en waarnemingen van de belangrijkste wereldwijde modetrends (supersteil, glamoureuze krullen, natuurlijk geföhnd haar) ontwikkelt de Groep een volledig assortiment semiprofessionele haarstylingapparaten.

  • DYMBO

    Meer info

    In 1994 vindt Rowenta de Dymbo uit, de eerste compacte stofzuiger: hij kan aan je schouder worden gedragen en presteert even goed als een groot apparaat. Onmogelijk om de hoeken van de kamer te stofzuigen? De driehoekige kop van het Delta System lost dit op in 1997.

  • NIEUWE LASER STRIJKZOOL

    Meer info

    Rowenta ontwikkelt een nieuwe strijkzool, Laser, die erg sterk is dankzij een nieuw proces voor het uitharden van roestvrij staal. Een systeem van gaten om de stoom te concentreren en verspreiden, maakt het strijken nog efficiënter.

  • DE INFINIUM, DE STOFZUIGER ZONDER ZAK

    Meer info

    De stofzuiger zonder zak van Rowenta, Infinium genaamd, weerspiegelt de essentie van kracht, technologie en design. De ontwerper Dick Powell heeft ervoor gezorgd dat elk aspect in één oogopslag zichtbaar is. Van de harmonieuze lijnen van het deksel tot de Delta Activ-kop en de doorzichtige, afneembare bak, zit in de Infinium Air Force System-technologie verwerkt, geïnspireerd op de luchtvaarttechnologie. De Infinium is een categorie apart door zijn kracht en futuristisch design.

ontwikkelen van Rowenta op internationale schaal

Rowenta heeft een blijvende indruk achtergelaten op veeleisende consumenten die betoverd werden door de kwaliteit van de producten en innovaties.

van 2000 tot vandaag Rowenta bevestigt zijn waarden

  • Design

  • Rowenta onderscheidt zich door het design van zijn producten.

    design
    van zijn producten.

    Het brengt ook een partnerschappen met toonaangevende merken tot stand.

    een partnerschappen met
    toonaangevende merken tot stand.

    De producten krijgen ruime aandacht op grote locaties en evenementen.

    ruime aandacht
    op grote locaties en evenementen.
    • In
      2004
      wordt Rowenta onderscheiden voor zijn Brunch-assortiment, gecreëerd in samenwerking met designer Jasper Morrison.
    • Sinds
      2006
      werkt Rowenta samen met Elite Model Look om een exclusief haartstyling-assortiment aan te bieden.
    • In
      2008
      raakt Rowenta betrokken bij dit grote mode-evenement. De topstilisten gebruiken backstage producten van Rowenta.
    • In
      2012
      wordt de Steampod-straigthener geïntroduceerd in kapsalons, na vijf jaar onderzoek in samenwerking met L'Oréal.
  • Ecolabelling

  • Rowenta streeft ernaar de impact van zijn producten op het milieu zoveel mogelijk te beperken, met behoud van hun hoge prestatieniveau.

    zijn producten
    op het milieu zoveel mogelijk te beperken,
    met behoud van hun hoge prestatieniveau.

    Een uitdaging om zijn ambities te verwezenlijken

    ambities te verwezenlijken
    • In

      2012
      wordt het Rowenta Eco Intelligence-assortiment gelanceerd met als doel het energieverbruik te verminderen en de prestaties te behouden.
    • Rowenta werkt samen met het WWF voor dit assortiment om het milieu te beschermen gedurende de levenscyclus van zijn producten.
  • Gebruiksgemak

  • Rowenta investeert in research voor nieuw productdesignom optimaal gebruiksgemak te garanderen zonder aan resultaten in te boeten.

    nieuw productdesign
    om optimaal gebruiksgemak te garanderen zonder aan resultaten in te boeten.
    • Gedurende
      15 jaar
      werkt Rowenta aan het verminderen van het geluidsniveau van zijn producten in elk productgebied.
    • De Rowenta Silence AC Sensor haardroger, 5 keer stiller voor meer gebruiksgemak, wordt met succes gelanceerd in
      2011
    • Met 62 dB (A) is de Silence Force Extreme "de stilste stofzuiger" op de markt.
    • Silence Steam. De naam van de nieuwe Rowenta stoomgenerator zet de toon, met een geluidsniveau dat 15 decibel lager is.
    • In
      2013
      maakt Soft Extreme epileren pijnloos. De Volum'24 Respectissim biedt de hele dag volume terwijl hij zorg draagt voor je haar.

2014 Technologie om het leven te verfraaien.

 

Een nieuwe signatuur om het DNA van het merk te markeren: het leven verfraaien met hoogwaardige technologie die perfecte resultaten biedt.

Vergelijken