Veelgestelde vragen
Tips en advies
Hoe krijg ik meer informatie over een product?
Hoe controleer ik of een onderdeel of accessoire compatibel is met mijn product ?
Kan ik mijn bestelling wijzigen, een item annuleren of mijn bestelling annuleren?
Hoe recycle ik mijn oude product?
Hoe lang wordt mijn bestelgeschiedenis bewaard ?
Bestelproces
Hoe bestel ik een onderdeel of accessoire?
Hoe bestel ik een toestel?
Hoe kan ik mijn bezorgadres wijzigen?
Mijn bestelling is geannuleerd. Wat moet ik doen?
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen ?
Is mijn product op voorraad ?
Is mijn onderdeel/accessoire op voorraad?
Ik kan niet meer dan 5 exemplaren van hetzelfde item bestellen.
Moet ik een account maken om een bestelling te plaatsen?
Ik heb geen e-mailadres. Hoe plaats ik een bestelling?
Waarom is mijn bestelstatus ‘In behandeling’ terwijl ik er al voor heb betaald ?
Bestellen als gast
Hoe kan ik een bestelling plaatsen als gast, zonder een account te maken ?
Als ik al klant ben, kan ik dan een bestelling als gast plaatsen ?
Kan ik mijn bestelling volgen als ik afreken als gast zonder een account te maken ?
Kan ik een kortingscode of voucher gebruiken als gast zonder een account te maken ?
Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren als gast, zonder een account te maken ?
Zijn er items die ik niet kan bestellen als gast zonder een account te maken ?
Zijn er extra kosten als ik als gast bestel zonder een account te maken ?
Artikelen van een ander merk bestellen
Waarom krijg ik producten van Calor aangeboden op deze website?
Welke garantie is van toepassing op een apparaat van Calor dat ik hier aanschaf? Geldt een dezelfde garantie?
Moet ik naar een andere website gaan om mijn Calor-productbestelling vanop deze site te voltooien? Zal ik naar een andere website doorverwezen worden?
Met welke klantenservice moet ik contact opnemen als ik hier een artikel van Calor bestel?
Ik heb een Calor-apparaat besteld vanop deze site. Waar kan ik de toebehoren bestellen? Op de website van Calor of op de website van Rowenta?
Waarom het artikel van Calor hier bestellen? Waarom niet rechtstreeks vanop de site van het merk zelf?
Als ik een artikel van Calor op deze site bestel, geniet ik dan van dezelfde voorwaarden en services?
Als ik hier een Calor-product bestel, moet ik dan apart voor elk merk een klantenaccount aanmaken of is een enkel account voldoende?
Wanneer ik een artikel van Calor wil bestellen, moet ik dan per merk apart bestellen?
Betaling
Hoe betaal ik mijn bestelling op de website ?
Hoe veilig zijn betalingen met een bankkaart ?
Hoe gebruik ik een kortingscode ?
Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg wanneer ik een kortingscode opgeef ?
Waar kan ik mijn factuur bekijken en downloaden ?
Kan ik in meerdere keren betalen?
Wordt een betaling meer dan één keer in rekening gebracht als ik de betaalpagina per ongeluk vernieuw ?
Levering en volgen van pakketten
Hoe werkt de levering?
Kan ik het bezorgadres wijzigen nadat mijn bestelling in behandeling is genomen?
Mijn levering is onvolledig.
Wat moet ik doen als mijn pakket in slechte staat aankomt?
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Hoe kan ik de levering van mijn bestelling volgen?
Welke verzendmethodes zijn beschikbaar?
Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?
Wat gebeurt er als ik op het moment van bezorging niet thuis ben?
Wat moet ik doen als mijn pakket zoek is geraakt?
Terugkeren
U hebt het recht de aankoop van een item in te trekken op de website zonder opgave van redenen. Als u dat wilt doen, doet u dit als volgt:
- Door te bellen naar het volgende nummer 070/23 31 59 (lokaal tarief, maandag tot vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur).
- Of via het online contactformulier: https://www.rowenta.be/calor/consumentenservice/contact
binnen dertig (30) dagen vanaf de leverdatum. Als die periode afloopt op een zaterdag, zondag of officiële feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag.
Als u meerdere items aanschaft en deze afzonderlijk of gegroepeerd worden geleverd, kunt u binnen dertig (30) dagen na levering van het laatste item annuleren.
De aanvraag dient de volgende informatie te bevatten:
Uw contactgegevens: Mevr./Dhr. naam, adres, telefoonnummer
Datum van intrekkingsaanvraag: DD/MM/JJJJ
Aanvraag geadresseerd aan:
GROUPE SEB BELGIUM
Service Consommateurs
Avenue de l'Espérance 25 ZI
6220 Fleurus
Hierbij informeer ik u over mijn intrekking van: ………
Het of de items (vermeld de naam op de factuur): …….
Besteld op: ……
onder bestelnummer: ……..
Geleverd op: …….
Na ontvangst van de intrekkingsaanvraag adviseert de klantenservice u wat u als volgende moet doen en krijgt u een afgedrukt exemplaar van de ontvangstbevestiging toegestuurd.
Het product moet in de oorspronkelijke verpakking met inbegrip van accessoires, handleidingen, kabels enz. op onze kosten (retourlabel inbegrepen voor bestellingen verzonden door ‘Rowenta Shop’) worden geretourneerd naar het volgende adres: PFSWeb, Rue Louis Blériot 5, 4460 Bierset, België, binnen veertien (14) dagen na de verzenddatum (volgens het poststempel) of met een e-mail waarin het bedrijf over de intrekking wordt geïnformeerd.
In sommige gevallen verschaft het bedrijf een ander retouradres voor de aanschaf van bepaalde items (zoals reserveonderdelen en accessoires).
U moet de items altijd retourneren naar het adres dat u ontvangt van de klantenservice.
Zodra we het geretourneerde item hebben ontvangen, krijgt u alle betalingen met inbegrip van de leveringskosten teruggestort. Items die onvolledig, beschadigd of gebruikt worden geretourneerd, worden niet geaccepteerd en op uw kosten naar u geretourneerd.
We storten het geld terug met dezelfde betalingsmethode als gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij u ons expliciet toestemming geeft een andere betalingsmethode te gebruiken zonder dat de terugstorting extra kosten voor u met zich meebrengt.
- Door te bellen naar het volgende nummer 070/23 31 59 (lokaal tarief, maandag tot vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur).
- Of via het online contactformulier: https://www.rowenta.be/calor/consumentenservice/contact
binnen dertig (30) dagen vanaf de leverdatum. Als die periode afloopt op een zaterdag, zondag of officiële feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag.
Als u meerdere items aanschaft en deze afzonderlijk of gegroepeerd worden geleverd, kunt u binnen dertig (30) dagen na levering van het laatste item annuleren.
De aanvraag dient de volgende informatie te bevatten:
Uw contactgegevens: Mevr./Dhr. naam, adres, telefoonnummer
Datum van intrekkingsaanvraag: DD/MM/JJJJ
Aanvraag geadresseerd aan:
GROUPE SEB BELGIUM
Service Consommateurs
Avenue de l'Espérance 25 ZI
6220 Fleurus
Hierbij informeer ik u over mijn intrekking van: ………
Het of de items (vermeld de naam op de factuur): …….
Besteld op: ……
onder bestelnummer: ……..
Geleverd op: …….
Na ontvangst van de intrekkingsaanvraag adviseert de klantenservice u wat u als volgende moet doen en krijgt u een afgedrukt exemplaar van de ontvangstbevestiging toegestuurd.
Het product moet in de oorspronkelijke verpakking met inbegrip van accessoires, handleidingen, kabels enz. op onze kosten (retourlabel inbegrepen voor bestellingen verzonden door ‘Rowenta Shop’) worden geretourneerd naar het volgende adres: PFSWeb, Rue Louis Blériot 5, 4460 Bierset, België, binnen veertien (14) dagen na de verzenddatum (volgens het poststempel) of met een e-mail waarin het bedrijf over de intrekking wordt geïnformeerd.
In sommige gevallen verschaft het bedrijf een ander retouradres voor de aanschaf van bepaalde items (zoals reserveonderdelen en accessoires).
U moet de items altijd retourneren naar het adres dat u ontvangt van de klantenservice.
Zodra we het geretourneerde item hebben ontvangen, krijgt u alle betalingen met inbegrip van de leveringskosten teruggestort. Items die onvolledig, beschadigd of gebruikt worden geretourneerd, worden niet geaccepteerd en op uw kosten naar u geretourneerd.
We storten het geld terug met dezelfde betalingsmethode als gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij u ons expliciet toestemming geeft een andere betalingsmethode te gebruiken zonder dat de terugstorting extra kosten voor u met zich meebrengt.